באתר של פיקוד העורף מופיעה מפה שבה אזור יהודה ושומרון נקרא "הגדה המערבית", ומסומן גבול בינו לבין שאר חלקי ישראל. המפה נמצאת באתר שבו מפרסם פיקוד העורף נתונים אודות מגפת הקורונה, וגם תושבים רבים בהתנחלויות עושים בו שימוש. במפה מצוינים אזורי הארץ לפי צבעי הרמזור, ושטח ההתנחלויות מסומן בקו גבול מקווקו שמבדיל את יישובי יהודה ושומרון משאר חלקי הארץ.
1 צפייה בגלריה
מפת פיקוד העורף הגדה המערבית
מפת פיקוד העורף הגדה המערבית
המפה שבפורטל החירום הלאומי
הביטוי "הגדה המערבית" טעון משמעות פוליטית. לרוב עושים בו שימוש גורמים שמתנגדים להקמת ההתנחלויות בשטח שנכבש במלחמת ששת הימים ומאז מוחזק בידי ישראל.
ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, פנה בעניין לאלוף פיקוד העורף אורי גורדין וכתב כי "בהכירי את האלוף גורדין, ברור לי שמדובר בטעות ושהדבר לא נעשה על דעתו ובוודאי שלא על דעת צה"ל. אולם זו טעות שיש לתקן באופן מיידי".
לדברי דגן, "לא נקבל ביטויים פוליטיים של פקידים מהשמאל הקיצוני בכל הנוגע ליהודה ושומרון. הגדה המערבית הוא ביטוי שיצא מהלקסיקון לפני שנים, אינו רלוונטי ומגוחך ברמה הגאוגרפית".
דובר צה"ל מסר בתגובה: "בפורטל החירום של פיקוד העורף מבססים את טרמינולוגיית חלוקת האזורים על פי מפת בסיס גלובלית, שבה מכונה אזור יהודה ושומרון הגדה המערבית. הפורטל פועל כעת לעדכון השם".