יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), התייחס היום (שלישי) בריאיון לאולפן ynet למשאבים העומדים לרשות נפגעות תקיפה מינית ולתהליכים שהן עוברות. הוא דרש תקציב לפתיחת חדרים אקוטיים בכל רחבי הארץ.
"לא בכל בית חולים בארץ פועל חדר אקוטי, כלומר חדר בדיקות לנפגעי תקיפה מינית. מדובר בתקציב קטן של כ-10 מיליון שקל. מבחינתנו, אף חוק תקציבי לא יעבור בכנסת אם לא יימצא תקציב לפתרון הסוגיה", איים ח"כ פורר.
2 צפייה בגלריה
עודד פורר
עודד פורר
ח"כ עודד פורר
(צילום: טל שחר)
"נפגעת מאשדוד שתגיע לבית חולים באשדוד תופנה לוולפסון בחולון, נפגעת מנהריה צריכה לנסוע לחיפה. הדברים האלה הם בלתי נסבלים", המשיך פורר, "אתמול הגיעה נפגעת אונס מקצרין ומסרה באומץ עדות מטלטלת שהופצה, היא סיפרה שהאינסטינקט הראשוני של הנפגעת הוא להתקלח ולשטוף מעצמה את האירוע, אבל היא מקצרין והיא הייתה צריכה לנסוע באוטובוס לחיפה. אפשר להבין את המשמעות של זה. בעקבות הלחץ שאנחנו נפעיל ייפתחו עוד חדרים", הצהיר.
פורר התייחס לתשאול שעוברות נפגעות תקיפה מינית, שכולל תשאול על עברן המיני ובו סעיף אבסורדי המתייחס להרגלי האוננות שלהן: "מדובר בנוהל של משרד הבריאות. אם לא יקיימו אותו, העדות של הנפגעת עלולה להיפסל. עורכי הדין אומרים 'סליחה, לא בוצעה בדיקה'".
2 צפייה בגלריה
יעל שרר
יעל שרר
רענון נהלים לבדיקת נפגעות ונפגעי תקיפה מינית. יעל שרר
(צילום: שחר גולשטיין )
בתוך כך, בעקבות הדיון הסוער שהתקיים השבוע בוועדה למעמד האישה בנוגע לטיפול הרשויות בנפגעות ונפגעי אונס, פורסם היום רענון נוהלים עבור מנהלי השירותים לעבודה סוציאלית במערכת הבריאות.
"בעקבות הדיון בוועדה למעמד האישה ופגישה שערכנו בלשכת השר יולי אדלשטיין, עובדי משרד הבריאות קיבלו רענון נהלים לבדיקת נפגעות ונפגעי תקיפה מינית", סיפרה יעל שרר, מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית. "שמחנו לראות כי השאלות החודרניות הנוגעות לעברה המיני של הנפגעת ולהרגלי האוננות שלה הושמטו".