שכניהם של בני הזוג שאותרו ללא רוח חיים בכפר יונה אחרי שהגבר לפי החשד רצח את אשתו והתאבד, סיפרו היום (ד') שעל בסיס היכרותם עם בני הזוג, הם התקשו לתאר אפשרות שדבר כזה יקרה. מנגד, מכרה אחרת של הנרצחת, סיפרה שהיא אמרה לה שהיא לא יכולה יותר ורוצה לעזוב את הגבר, שממנו אמורה הייתה להיפרד.
לפי החשד, הגבר החליט לרצוח את אשתו מאחר שרצתה לעזוב אותו, ואף שכרה דירה לשם כך. בחניית הבניין, סמוך לרכב של הגבר, עדיין נותרו קרטונים מונחים לקראת עזיבת הדירה והפרדה מהבעל, שאמורה הייתה לצאת לפועל מחר.
4 צפייה בגלריה
גבר רצח את אשתו והתאבד בכפר יונה
גבר רצח את אשתו והתאבד בכפר יונה
דלת הבית של בני הזוג, היום
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
גבר רצח את אשתו והתאבד בכפר יונה
גבר רצח את אשתו והתאבד בכפר יונה
בניין המגורים. השניים התגוררו בקומה התשיעית
(צילום: יאיר שגיא)
הנרצחת, שעבדה כדולה בבתי חולים במרכז הארץ בהתאם לסיפורי השכנים, גרה עם הבעל מנישואיה השניים בשכירות בבניין המגורים בקומה התשיעית. לשניים היה בן שניסה ליצור עמם קשר, ומשלא הצליח הגיע לדירתם – ומצא אותם ללא רוח חיים. הבעל שלפי החשד רצח את אשתו והתאבד החזיק בנשק ברישיון, ולמשטרה לא היו מוכרות תלונות קודמות על אלימות.
טלי דוד, אחת השכנות בבניין, סיפרה כי השניים עברו לכפר יונה לפני שש שנים מתל אביב. "הם סיפרו שהם באו לכפר יונה בגלל השקט. הוא התקשה ללכת ונעזר במקל, והיא טיפלה בו. היא הייתה יורדת לחניה, מוציאה את הרכב שלו ושמה אותו בכניסה כדי שיהיה לו קל יותר. לפני יומיים ראיתי אותה למטה בבניין נפולה וכבויה. זה היה חריג מאוד, לא התאים. היא תמיד סיפרה בדיחות וחייכה".
היא הוסיפה כי במקרה אחד לפני כמה חודשים היא שאלה אותה אם יש לה ארגזים. "שאלתי 'למה, אתם עוברים דירה?', והיא השיבה 'אני עושה סדר בבית'. לא שמענו כלום אתמול. זה בלתי נתפס", אמרה טלי.

4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בכפר יונה
זירת הרצח בכפר יונה
( צילום: רענן בן צור)
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בכפר יונה
זירת הרצח בכפר יונה
( צילום: רענן בן צור)
שכנים אחרים סיפרו שהם תמיד נראו להם זוג נורמטיבי, ששיתף פעולה בחיי היומיום בבניין. "הנרצחת הייתה אישה מקסימה שתמיד עזרה לכולם. הם היו מאוד שקטים", אמרו. השכנים גם סיפרו שהגבר, שהיה נעזר לעיתים גם בהליכון, היה עונה כשהיה נשאל מה שלומו: "מה שלומי? מתפרקים כמו המדינה".
יוסף בן עטיה, שכנם של השניים, סיפר כי הגבר והוא היו בקשר טוב. "הוא התארח אצלי בחנוכה והיינו בקשר טלפוני", הוא אמר. "אמרתי שהוא הסבא המחליף שלי. הוא מאוד אהב אותה". גם עופר, שכן אחר, סיפר כי "הוא תמיד היה צוחק ומלא בשמחת חיים. אף אחד לא תיאר שזה מה שיקרה פה".
רונית לייזרוביץ', מיילדת בבית החולים לניאדו בנתניה, עבדה עם הנרצחת. "היא הייתה מלאת נתינה וטובת לב. כולם התחברו אליה ואהבו אותה. היא עמדה לעזוב אותו והוא לא נתן לה שקט. היא אמרה שהיא לא יכולה יותר ופשוט רצתה לעזוב אותו, אבל הוא כנראה לא נתן לה. אנחנו מאוד כואבים את לכתה".