2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו בבית המשפט בפברואר
(צילום: ראובן קסטרו)
הפרקליטות דורשת שראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע ביום שני לבית המשפט לפתיחת שלב ההוכחות במשפטו. הפרקליטות הודיעה לבית המשפט הבוקר (חמישי): "המאשימה סבורה כי יש טעם ממשי לנוכחותו של הנאשם בנאום הפתיחה, שהינו מעמד הפתיחה של פרשת התביעה כולה, הן בהיבט של משמע הדברים על ידי הנאשם באופן בלתי אמצעי, והן בהיבט של מראית פני הצדק".
פרקליטי ראש הממשלה מסרו אתמול כי יבקשו לפטור אותו מנוכחות בעדויות של מנכ"ל "וואלה" לשעבר אילן ישועה בבית המשפט. מטעם נתניהו נמסר כי "כיוון שלראש הממשלה לא היה קשר עם ישועה, נוכחותו אינה תורמת לדיון בשום צורה" וכי זו "בקשה מקובלת בתיקים בהיקפים דומים". עם זאת בבקשה נכתב כי "בכל מקרה ראש הממשלה אינו מבקש שלא להיות נוכח בדברי הפתיחה".

הפרקליטות דורשת כי נתניהו ינכח בנאום הפתיחה של שלב ההוכחות, אך השאירה לשיקול בית המשפט את השאלה אם נתניהו יהיה נוכח בעת עדותו של ישועה.
ביום שני יפתח בבית המשפט המחוזי בירושלים שלב ההוכחות בתיקי האלפים - שבהם עומד לדין ראש הממשלה באשמת שוחד ושלוש עבירות מרמה והפרת אמונים. לצידו עומדים לדין גם הנאשמים הנוספים: שאול אלוביץ', איריס אלוביץ', וארנון (נוני) מוזס. באותו יום יישמע נאום הפתיחה של התובעת עורכת הדין ליאת בן ארי, ומיד אחר כך יעלה ישועה להעיד - ויהיה העד הראשון מטעם התביעה.
2 צפייה בגלריה
התובעת ליאת בן ארי. "זכותו של הנאשם להיות נוכח היא גם חובתו"
התובעת ליאת בן ארי. "זכותו של הנאשם להיות נוכח היא גם חובתו"
התובעת ליאת בן ארי. "זכותו של הנאשם להיות נוכח היא גם חובתו"
(צילום: עמית שעל)
התובעת בן ארי הוסיפה בתגובתה לבית המשפט: "זכותו של הנאשם להיות נוכח במשפטו היא גם חובתו. לנוכחות הנאשם במשפטו יש ערך ציבורי וכן גם משמעות מבחינת אינטרס הציבור בדבר קיום דיון משפטי הוגן שמירה על מראית פני צדק ואמון הציבור". הפרקליטות ביקשה שנתניהו יבהיר כי "הבין את המשמעויות של אי התייצבותו, לרבות אי העלאת טענות בהמשך הנובעות מהיעדרותו".
השופטים קבעו לפני כחודשיים כי שלב שמיעת ההוכחות יחל רק לאחר הבחירות, ב-5 באפריל. לאחר שמיעת העדויות בתיק 4000 - הגדול מבין שלוש הפרשות הכלולות בכתב האישום - יישמעו העדויות בתיק 1000 ולבסוף בתיק 2000.
הרכב השופטים קבע כי הדיונים יתנהלו שלושה ימים בשבוע, בימים שני, שלישי ורביעי, בין השעות 9:00 ל-15:30. ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, שיחול ב-14 באפריל, לא יתקיים דיון. לפי חוק, הנאשמים מחויבים להתייצב לדיונים.