לבנון הודיעה היום על חידוש הסגר במדינה, בעקבות זינוק במספר הנדבקים בקורונה. ההגבלות ייכנסו לתוקף בשישי למשך שבועיים. במשרד הפנים הלבנוני הבהירו שההגבלות לא יפגעו בשיקום האזור שנפגע בפיצוץ בביירות ובמאמצי הסיוע לנפגעים באסון.
בנוסף לסגר ייכנס לתוקף גם עוצר לילי, מ-18:00 עד 06:00. הקניונים ייסגרו והמסעדות יהיו רשאיות לספק משלוחים בלבד, בשעות עבודה מצומצמות. כמו כן יחולו הגבלות על התקהלויות. שדות התעופה יפעלו כרגיל ומספר העובדים במשרדי הממשלה יקוצץ בחצי.
3 צפייה בגלריה
לבנון ביירות לבנונים עם מסכות נגיף קורונה אחרי הפיצוץ
לבנון ביירות לבנונים עם מסכות נגיף קורונה אחרי הפיצוץ
עם מסכות וכפפות בביירות ההרוסה
(צילום: AFP)
ההגבלות לא יחולו על אזורים שנפגעו בפיצוץ ב-4 באוגוסט. הרשויות בביירות ממשיכות בעבודות בשכונות שנהרסו בעיר. לפי ההערכות בעקבות הפיצוץ נותרו 300,000 תושבים ללא בית. הסגר שאמור היה להיכנס לתוקף בתחילת החודש בוטל בעקבות האסון.
מספר הנדבקים בלבנון היה במגמת עלייה עוד לפני הפיצוץ, אך אחרי האסון נרשם זינוק של ממש. הרשויות דיווחו אתמול על 456 נדבקים, שיא יומי חדש, והיום על 421. עד כה נדבקו בנגיף 9,758 בני אדם בלבנון. 107 מתו מהנגיף מאז שהגיע למדינה בפברואר.
אחרי הפיצוץ בנמל ביירות הזהירו במערכת הבריאות הלבנונית שעומסים בבתי החולים, בהלוויות ובאזורי ההריסות יגדילו את מספר הנדבקים. בנוסף התקיימו הפגנות נגד השלטון – שהביאו בסופו של דבר להתפטרות הממשלה.
יותר מ-2,700 טונות של אמוניום חנקתי התפוצצו בנמל ביירות, אחרי שאוחסנו בנמל במשך שש שנים. בארגון הבריאות העולמי אמרו שהפיצוץ גרם נזק לבתי חולים רבים. לפי הארגון כמחצית מ-55 המרכזים הרפואיים בביירות הושבתו בעקבות הפיצוץ.
בפיצוץ נהרגו 177 איש ואלפים נפצעו. בתי החולים הלבנוניים, שכבר לפני הפיצוץ התקשו לטפל בחולי הקורונה, נמצאים כעת על סף קריסה. אלפי הפצועים יצרו עומס אדיר על המרכזים הרפואיים שממשיכים לפעול.
שר הבריאות הלבנוני, חמד חסן, אמר היום: "הקיבולת של בתי החולים הציבוריים והפרטיים, במיוחד בבירה, מוגבלת מאוד מבחינת מיטות ביחידות לטיפול נמרץ ומבחינת מכונות הנשמה". חסן אמר שמערכת הבריאות נמצאת ברגע קריטי. "אין לנו את הלוקסוס לקחת את הזמן", הזהיר.