ועדת החריגים של איגוד העובדים הסוציאליים לא אישרה לבצע תשאול לילדה בת ה-12 שהותקפה מינית בכינרת בסוף השבוע, זאת במסגרת השביתה שנקטו במחאה על תנאי העסקתם. הדבר עלול להוביל לפגיעה בחקירה, שכן ככל שעובר הזמן, עלולה גרסת הילדה להיות מושפעת מגורמים חיצוניים. כמו כן, התיאור שהיא עשויה למסור יכול להיות גורם משמעותי בלכידת החשוד. באיגוד אמרו כי השובתים מוחים בין השאר על העומס הבלתי הגיוני שיש על המערכת, שמקשה על תפקוד גם בימים רגילים.
2 צפייה בגלריה
חוף לבנון שבכינרת
חוף לבנון שבכינרת
כינרת (ארכיון)
(צילום: עמיראן חמדאן, איגוד ערים כינרת)
הילדה בילתה בסוף השבוע עם הוריה ולנה באוהל עם אחותה. בשבת לפנות בוקר היא התעוררה בצרחות, לאחר שהותקפה על ידי גבר זר שנכנס לאוהל. כוחות גדולים של משטרה אספו ממצאים בשטח והילדה גם הועברה לבדיקה בבית החולים.
גם מצלמות האבטחה נסרקו והתברר כי החשוד לא שהה בחוף בצורה מסודרת והגיע מחוצה לו. החקירה המשטרתית עדיין נמשכת אך גורמי המשטרה ממתינים גם לשמוע את גרסתה של הילדה, על מנת להתקדם בחקירה.
2 צפייה בגלריה
הפגנת עובדים ועובדות סוציאליות מול משרד האוצר בירושלים
הפגנת עובדים ועובדות סוציאליות מול משרד האוצר בירושלים
"האוצר אשם בכך שאין שירותים חברתיים בישראל". מחאת העובדים הסוציאליים
(צילום: אלי מנדלבאום)
על פי החוק, מי שמתשאל את הילדה הם עובדים סוציאליים ממשרד הרווחה, שהוכשרו כחוקרי ילדים. את המידע הם מעבירים למשטרה ולפרקליטות, שמשתמשות בחומרים הן בחקירה והן במשפט עצמו. אלא שככל שעובר הזמן הולך הזיכרון ומיטשטש, ומנגד גובר החשד ל"זיהום" העדות. הכוונה להשפעות חיצוניות שיכולות להשפיע על עדות הילדה, דבר שעשוי כאמור להחליש את הראיות.
ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, התייחסה לדברים ואמרה: "החירום הזה הוא השגרה שלנו. גם כשאין שביתה, אנחנו לא מצליחים לטפל כראוי במקרים הללו, בגלל המצב הגרוע והעומסים הבלתי הגיוניים. כדי לסיים את השביתה יש דבר אחד שהאוצר צריך לעשות - לחתום איתנו על הסכם. האוצר אשם בכך שאין שירותים חברתיים בישראל".