ממשלת אסווטיני הודיעה כי ראש הממשלה אמברוסה דלמיני הלך לעולמו, ארבעה שבועות לאחר שחלה בקורונה. דלמיני בן ה-52 הודיע בחודש שעבר כי נדבק בנגיף והוא מטופל בבית חולים בדרום אפריקה השכנה.
2 צפייה בגלריה
אמברוסה דלמיני אסווטיני מת מ קורונה
אמברוסה דלמיני אסווטיני מת מ קורונה
המנהיג המכהן הראשון שמת מהמחלה. דלמיני
(צילום: AFP)
הממשלה הודיעה כי הוא מת אתמול אחר הצהריים בבית החולים. "הוד מלכותו ציווה שאיידע את העם על מותו העגום בטרם עת של ראש הממשלה", אמר סגן ראש הממשלה, תמבה מסוקו.
אסווטיני, סווזילנד לשעבר, היא ממלכה קטנה השוכנת מצפון-מזרח לדרום אפריקה. מפרוץ המגיפה דיווחה המדינה שאוכלוסייתה מונה כמיליון בני אדם על קרוב ל-7,000 נדבקים בקורונה ועל 127 מקרי מוות.
2 צפייה בגלריה
מלך סווזילנד מסוואטי השלישי
מלך סווזילנד מסוואטי השלישי
המלך מסוואטי השלישי
(צילום: gettyimages)
נשיאים רבים, ראשי ממשלה ובני משפחות מלוכה ברחבי העולם נדבקו בקורונה מתחילת המגפה, בהם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. דלמיני הוא המנהיג המכהן הראשון שמת מהמחלה.
נשיא צרפת לשעבר ואלרי ז'יסקר ד'אסטן הלך לעולמו בתחילת החודש בגיל 94 כתוצאה מסיבוכי קורונה. נשיא הודו לשעבר פרנב מוקהרג'י מת באוגוסט בגיל 84 שלושה שבועות אחרי שחלה. נשיאה לשעבר של הרפובליקה של קונגו ג'ואקים יומבי-אופנגו מת מסיבוכי המחלה במרץ, בגיל 81.
דלמיני כיהן כראש ממשלה מאז אוקטובר 2018. תפקידו של ראש הממשלה באסווטיני מוגבל, והמלך ממנה את כל השרים ושולט בפרלמנט. באפריל 2018 הודיע המלך מסוואטי השלישי – אחד השליטים המונרכים האחרונים היום בעולם – על שינוי שמה של המדינה בחגיגות ה-50 לעצמאותה מבריטניה. בשפה הסווזית אסווטיני היא "ארצם של הסווזים".