בקבינט הקורונה הזהירו מפני זיופים של תעודות מתחסנים והדרכון הירוק, ובבדיקת ynet התברר עד כמה קל להשיג אחד. צוות ynet פנה באמצעות אפקליציית טלגרם לאדם שמוכר תעודות מזויפות תמורת תשלום, ועד מהרה קיבל תשובה שלפיה המחיר לדרכון ירוק, יחד עם "משלוח וקוד משיכה", הוא 800 שקל. כששאלנו אותו אם ניתפס, השיב: "לא. זה מאושר במשרד הבריאות".
בהמשך הבטיח אותו אדם כי אם נבקש חמישה דרכונים מזויפים, הוא יעביר אותם תמורת 3,000 שקלים - מחיר של 600 שקל לדרכון ירוק מזויף. אנשים אחרים, אגב, מוכרים דרכון ירוק גם באלף שקלים ואף יותר מכך.
בהמשך העביר הזייפן סרטוני וידאו של לקוחות מרוצים לטענתו, שמאשרים כי זייף עבורם תעודה - כמו רישיון נהיגה - וממליצים לזייף תעודות דרכו.
מטרתו של הדרכון הירוק היא להבחין בין אנשים שהתחסנו לקורונה לאלה שלא, כך שבעתיד המחוסנים יוכלו ככל הנראה לטוס לחו"ל, להיכנס להופעות ולמקומות נוספים מבלי שיצטרכו לעבור בדיקה כלשהי. מלבד העובדה שזיוף הוא עבירה פלילית, זיופים של הדרכון הירוק מקשים על ההבחנה הזו ומגדילים את הסיכון להפצת התחלואה - ומשרד הבריאות אף התריע מפניהם.
חשוב להדגיש כי עדיין לא ברור עד כמה הזיוף אמין והאם יצליח לעקוף את המנגנונים של משרד הבריאות, ובכל מקרה מדובר בעבירה פלילית חמורה. אחד המזייפים טען בפרופיל בטלגרם כי "מערכת הקידוד שלנו עובדת בתיאום מושלם מול המערכת של משרד הבריאות, לכן לא ניתן לעולם לעלות על הדרכון". הוא טען גם כי יש עומס פניות להוצאת הדרכון דרכו.
שלשום אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין בישיבת קבינט הקורונה כי "מתנהלת מכירה מאוד רחבה של תעודות חיסון מזויפות בטלגרם, עם הנחיות ברורות איך לזייף תעודת מתחסן. יש אנשים עם חוש עסקי מפותח". היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר בתגובה לדבריו: "זו עבירה פלילית ללא ספק. אפשר להוסיף תיקון לחוק העונשין".