סילבי עובדיה, שכנתה של אסתר הורגן (52) מהיישוב טל מנשה שנמצאה הלילה (בין ראשון לשני) ללא רוח חיים ביער ריחן שבשומרון, סיפרה היום (שני) ל-ynet על שעבר על חברי היישוב לאורך האירוע. "כל היישוב יצא בלילה לחפש אותה", אמרה השכנה שהשתתפה בסריקות, "חילקו אותנו לחוליות של חמישה, כל אחד תפס שטח. לא האמנתי שהיא תגיע לכאן לבד, התמקדנו יותר ביער איפה שרגילים לטייל. האזור פה, צפון השומרון, נחשב בטוח. אבל הנה".
6 צפייה בגלריה
אסתר הורגן
אסתר הורגן
(צילום: גיל נחושתן)


על שכנתה היא סיפרה: "אישה מאוד טובה, מאוד אחראית, אם מבקשים ממנה משהו זה תמיד יקרה. מאוד עדינה, אישה ברמה. אף פעם לא ראיתי אותה פה בבוקר, לא ביער. כנראה שהיא נהגה לצאת יותר בצהריים. היה ברור שמשהו לא בסדר, שמשהו לא טוב קרה. לא השלנו את עצמנו. אם היא הלכה לטייל לבד ביער, לוקחים בחשבון שהרקע הוא לאומני". לצד החששות והמצב המתוח, היא הדגישה: "אנחנו נמשיך לטייל. זה שלנו, לא יעזור להם".

6 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
( צילום: אהוד אמיתון,TPS)
6 צפייה בגלריה
מפה
מפה
(צילום: google maps)
6 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
החיפושים אחר אסתר
(צילום: עידו ארז)
חיים פלדמן, קרוב משפחה של אסתר, שיתף בשיחה עם ynet: "התחושות הן מאוד קשות. היא אישה שמחה, מלאת חיים, לא פוחדת משום דבר ומסתובבת בכל מקום בלי חשש. היא נלקחה מאיתנו באכזריות גדולה על ידי חיות טרף".
הוא סיפר כי לקח לקרוביה זמן להבין שייתכן שאירע משהו נורא. "היא רגילה לטייל הרבה פה באזור. לפעמים עם חברה, לפעמים עם עצמה. לא העלינו על דעתנו שזה הסיפור", אמר, "גם אף אחד לא היה בבית, לכן לקח הרבה זמן עד שהסתבר שהיא בעצם חסרה".

6 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
הכוחות בזירה
(צילום: גיל נחושתן)
6 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
חיילי צה"ל במקום
(צילום: עידו ארז)
הורגן יצאה אתמול בסביבות השעה 13:00 בצהריים לריצה בשמורת הטבע ביער הסמוך ליישוב, בין אום אל פחם לגזרת ג'נין. בערב, לאחר שלא הצליח ליצור איתה קשר, הזעיק בעלה בנימין את כוחות הביטחון. צוותי הסריקה שכללו יחידת חילוץ שומרון, מתנדבים אזרחים מהישובים הסמוכים, בהם רבש"צים, צוותי סריקה של צבא ומשטרה, החלו בחיפושים אחריה.
בסביבות השעה 01:00 בלילה היא נמצאה על ידי אחת מיחידות הסריקה, ללא רוח חיים, כשגולגולתה מרוסקת. צוות מד"א קבע את מותה במקום. מסימנים ראשונים בזירה עלה חשד כי הרוצח רוצץ את גולגולתה עם סלע או עם אבן גדולה - ונמלט.
לפני הרצח היא תועדה נכנסת אל השמורה שממנה לא חזרה. היא הותירה אחריה בעל ושישה ילדים - שתי בנות וארבעה בנים. הקטן שבהם, בן 13, חגג בר מצווה רק לפני כשלושה חודשים.
ככל שחולפות השעות מתחזק החשד שמדובר ברצח על רקע לאומני, כלומר - פיגוע. בשעות הקרובות יחלו להתבצע מעצרים ראשונים במסגרת החקירה בידי המשטרה ובסיוע מודיעיני של שב"כ. על יתר פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.