ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו אחר הצהריים (יום חמישי) במרכז הלוגיסטי "טבע סלא", שקולט את החיסונים ומאחסן אותם בתנאים מיוחדים. מוקדם יותר הם נפגשו עם מנכ"לי קופות החולים, שהחלו להיערך להפצת החיסונים נגד נגיף הקורונה. נתניהו אמר: "דברים נבחנים בתוצאות. התוצאות של ישראל מצוינות. יש עוד מה לשפר, אבל הן מצוינות". הוא הוסיף: "התוצאות לא נמדדות בניפוח מלאכותי של ויכוחים, אם שר נמנע או התנגד". ynet העביר את הביקור בשידור ישיר.
נתניהו אמר כי "ישראל מקדימה כמעט את כל העולם בקבלת החיסונים וחיסון מיליוני אזרחי ישראל. זה ברמה הגבוהה ביותר בעולם. מסתכלים עלינו. מעריכים מאוד את העובדה שהצלחנו להביא חיסונים מוקדם שנוכל להביא אותם לכלל הציבור באמצעות המתקנים שיש פה. זו מסגרת מיוחדת שנותנת לישראל פתרון גדול והכוונה להגיע לפתיחת הכלכלה במהירות האפשרית והחזרת החיים למסלולם.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין
(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
"זה ידרוש את שיתוף הפעולה שלכם כדי שנשלם מינימום מחיר. התמותה והתחלואה הקשה בישראל הן מהנמוכות בעולם המערב, אבל באירופה ובארה"ב מתרחשות טרגדיות. אנחנו לא רוצים 'אווירת סוף קורס' ולכן קיבלנו החלטה לגבי הגבלות מסוימות. רצינו סגר מלא, אבל זה לא התאפשר מסיבות משפטיות. נבקש מהציבור לעזור לנו לשמור על מדדי תחלואה נמוכים. אם זה לא יתאפשר - נלך לריסון מהודק. אם זה לא יתאפשר - נלך לסגר כללי. אנחנו לא רוצים להגיע לשם, כי אנחנו רואים את סוף המגפה".
השר אדלשטיין הודה ל"טבע סלא" על אחסון החיסונים בתנאים המיוחדים הנדרשים. הוא ציין את המפגש שערך עם ראש הממשלה מוקדם יותר עם מנהלי קופות החולים: "הם דיווחו על היערכות מאוד מרשימה למתן החיסונים, כך שמכאן לקופות החולים - ולאוכלוסייה. ברור שאנו מצפים להיענות של האוכלוסייה".
4 צפייה בגלריה
המרכז הלוגיסטי טבע סלא
המרכז הלוגיסטי טבע סלא
המקפיאים שבהם מאוחסנים חיסוני הקורונה
(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)


לדברי אדלשטיין, "משרד הבריאות יספק תשובות לכל מי שדואג ותהיה לו שאלה כזו או אחרת. חשוב לזכור שאחרי החיסון השני, כל אחד יוכל לקבל דרכון ירוק ויהיה פטור מבידוד. אני מקווה שנביא את הבשורה".
אתמול, במסיבת עיתונאים שקיימו נתניהו ואדלשטיין, הם סימנו את התאריך לחיסון הראשון שיינתן בארץ - 27 בדצמבר - והודיעו כי ישראל ערוכה לבצע 60 אלף חיסונים ביום.
שר הבריאות יולי אדלשטיין פתח את דבריו ואמר: "היום זה יום של בשורות טובות. היום הסתיימו במשרד הבריאות דיונים מקצועיים לגבי אורך הבידוד הנדרש, והחלטנו בכפוף לשתי בדיקות קורונה שיעשו המבודדים - שניתן לשחרר מבידוד אחרי 10 ימים. נודיע על כך בימים הקרובים". אדלשטיין ציין כי "ערב חנוכה תשפ"א - אנחנו על נמצאים על סף נס פך שמן נוסף. מה שהיה נראה כמו חלום שאולי יגיע ביוני, מגיע עכשיו".

השר ציין כי חיסוני הקורונה יחולקו למשרד הבריאות, וכי כל מי שיחפוץ בכך - יוכל לקבל את החיסון. "אין פריסה טובה יותר מקופות החולים הישראליות. אנשי המקצוע של משרד הבריאות ישבו במשך חצי שנה, לילות כימים, כדי להגיע לתוצאה הזאת - ואת הקופון יגזרו בקרוב כל אזרחי ישראל.
4 צפייה בגלריה
פייזר
פייזר
החיסון של פייזר
(צילום: רויטרס)
"כל אזרח ואזרחית שיתחסנו יקבלו כרטיס או דרכון ירוק - אם בצורה של אפליקציה או כרטיס מגנטי - ובכך נוכל להחזיר את המשק הישראלי לפסים מהר יותר. ההצלחה תלויה גם בכן ובכם. ככל שתלכו להתחסן יותר המשק יוכל להיפתח יותר, זאת נוסחה פשוטה וברורה".


ראש הממשלה אמר כי "זה לא מובן מאליו שישראל היא מדינה קטנה עם 9 מיליון אזרחים, ואנחנו מקבלים את החיסונים באותו זמן עם בריטניה ומדינות מובילות בעולם. זה הישג כביר למדינת ישראל. ייתכן שנאלץ להדק כמה מהמגבלות בימים הקרובים, ואני מבקש מאזרחי ישראל לא רק שיתוף פעולה, אלא שכל האזרחים יתחסנו".