2 צפייה בגלריה
משה גפני בכניסה ללשכתו של בנימין נתניהו
משה גפני בכניסה ללשכתו של בנימין נתניהו
יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני
(צילום: אלכס קולומויסקי)
תוכנית חלוקת המענקים בעלות שישה מיליארד שקלים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבמסגרתה אמורה לקבל כל משפחה בישראל כסף ישירות לחשבון, צפויה להגיע ככל הנראה לאישור בוועדת הכספים של הכנסת. ואולם, לתוכנית שעליה הוחלט ברקע משבר הקורונה ייתכנו עוד כמה מהמורות בוועדה.
אתמול (יום ד') בשעות הצהריים ועוד לפני מסיבת העיתונאים שבה הציג נתניהו את התוכנית לחלוקת 750 עד 3,000 שקלים, עודכנו במפלגת כחול לבן בפרטים והביעו הסתייגות מכך שאין הבחנה בין משפחות עשירות לעניות ובין משפחות שהכנסתן לא נפגעה לבין משפחות שכן.
מאוחר יותר השמיעו שרים בכחול לבן ביקורת פומבית על התוכנית, ויש מי שטענו שלא יתמכו בה במתכונת הנוכחית. כך למשל השרה לנושאים אסטרטגיים אורית פרקש-הכהן שמתחה הבוקר ביקורת חריפה על התוכנית ואמרה בריאיון באולפן ynet כי בכוונתה להצביע נגד אם לא יחולו בה שינויים מהותיים.
יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, התקומם על כך שחלוקת הכספים אינה דיפרנציאלית ושאין התייחסות למספר הילדים במשפחה.

השאלה: הנחישות של הליכוד

הביקורת, כך נראה, לא תסתכם רק בדברים בעל פה. למרות ניסיון למנוע את העברת הצעת החוק לחלוקת המענקים בוועדה, ניכר כי בלית ברירה הממשלה תצטרך לעבור דרכה - שם ידרוש היו"ר גפני שינויים.
גורמים המקורבים לח"כ מיהדות התורה אמרו כי הוא לא יהיה חותמת גומי של הממשלה וידרוש שינויים. כך גם שרי כחול לבן וחברי הכנסת שלה בוועדה.
כעת נשאלת השאלה עד כמה בליכוד יהיו נחושים להעביר את התוכנית במתכונתה הנוכחית וללא כל שינוי לפי הדרישות שעולות בקואליציה.