חמישה ימים לתום המנדט של נתניהו: ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ משוכנע כי יו"ר ימינה נפתלי בנט מחכה להצעה הסופית מראש הממשלה בנימין נתניהו, שלדבריו תגיע "ברגע האחרון". בריאיון באולפן ynet הבוקר (חמישי) אמר פריג': "לצערי, זה תלוי בבנט, והוא ממשיך לשחק את המשחק הכפול הזה. הוא מנהל מו"מ כפול".
פריג' ציין כי בנט יודע שלקראת סיום המנדט נתניהו יהיה "לחיץ", וייתן לו להיות ראשון ברוטציה. במצב כזה ייתכן שגם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער יחליט להצטרף, שכן מדובר בממשלה שלפחות כרגע אינה בראשות נתניהו. לדבריו, "בנט מחכה לביבי, ללא שום ספק. הוא מאמין שתגיע אליו הצעה מביבי בסוף המנדט/ כל הספינים שאנחנו רואים, ישיבה עם עבאס, זה מסר לביבי".
4 צפייה בגלריה
עיסאווי פריג' בריאיון באולפן
עיסאווי פריג' בריאיון באולפן
"הכל תלוי בבנט, לא סומך על אף אחד". פריג'
(צילום: הדר יואביאן)
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט בנימין נתניהו
"בנט יודע שנתניהו לחיץ"
(צילום: אורי כהן, תומר נויברג פלאש 90)
חבר הכנסת ממרצ טען כי ב'גוש השינוי' נתנו לבנט "חבילה שלא חלם עליה". "הוא רץ לראשות הממשלה וקיבל שבעה מנדטים, הוא נכשל ובכל זאת בא לפיד ובמגש של כסף מציע לו הצעה. עד עכשיו הוא משחק במשחק הכפול - ואני מכאן אומר 'די, הגיע הזמן להחליט'. הוא מחזיק אותנו 'סטנד ביי'. אני לא סומך על אף אחד".
פריג' קרא ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להציב אולטימטום לבנט: "אם אני לפיד אני אומר לבנט 'יש לך 24 שעות, קבל החלטה', כן? תפדל, לא? הולכים לבחירות חמישיות. צריך להגיד לו את הדברים האלה. די עם המשחקים".

מהצד השני, בגוש שהמליץ על נתניהו, גם לא נשמעת אופטימיות. ח"כ שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית שלל שוב שיתוף פעולה עם רע"מ בראשות מנסור עבאס, על אף שעון החול שאוזל לנתניהו. בריאיון ל-ynet הוא הבהיר: "כל ממשלה שתישען ותהיה תלויה למחייתה היומיומית בעבאס תהיה ממשלה בראשותו. אפשר לקרוא לזה באיזה שם שרוצים אבל עבאס יהיה הגורם הדומיננטי ביותר בה, לא משנה מי בבלפור או בקבינט - הוא זה שיחליט באופן סופי".
לדברי רוטמן, "רע"מ פשוט לא אמורה להיות רלוונטית למשחק". הוא ציין כי הכל תלוי ביו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער: "אם הם יעשו את המעשה המזעזע הזה של הקמת ממשלה בהסתמכות עליהם אני אעמוד מהצד ואצטער מאוד. יש לי חברים טובים משם ברמה האישית".
4 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן מהציונות הדתית
שמחה רוטמן מהציונות הדתית
"ממשלה בתמיכת עבאס היא ממשלה בראשותו". רוטמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- אתה יכול לראות את עצמך בממשלה עם בנט, סער והחרדים? "אני חושב שזניחה של המפלגה הגדולה ביותר בגוש הימין ובכנסת ישראל, וכניעה לתפיסה המזעזעת שאפשר לשים תחת הכותרת 'רק לא ביבי', היא תפיסה מזעזעת בצורה די דומה לתפיסה של 'רק ביבי'. יש דרך אחת להקים ממשלה יציבה, הממשלה היציבה שיכולה לקום תהיה ממשלה עם הליכוד, תקווה חדשה, ימינה, איתנו והמפלגות החרדיות".
- גדעון סער לא יבוא "אני יודע שגדעון סער לא רוצה אבל זה לא משנה, תשאלי, את מוזמנת להעלות את סער לריאיון ולשאול אותו שאלה פשוטה, יש לך אפשרות להקים ממשלה ימין על מלא
- זה מיותר, הוא כותב שחור על גבי לבן שלא יעשה את זה "זה לא מיותר כי זו השאלה היחידה שטורדת את מנוחתי ואולי את הצופים בחודש האחרון כיצד מוכנים לקחת את מדינת ישראל ולשים בכאוס פוליטי ולתת את ישראל בידיו של עבאס, העיקר לא לשבת על שנוא נפשם".
במהלך הריאיון התעמת חבר הכנסת רוטמן עם פעיל הליכוד שלומי וקנין, שהצביע בבחירות האחרונות לציונות הדתית כי "ראש הממשלה רצה להרים אותם מעל אחוז החסימה". הוא אמר לרוטמן: "אני מצטער שבחרתי בכם, אתם בונים התנחלויות והורסים את ישראל". רוטמן השיב לו: "אתה חבר מרכז ליכוד ובחרת במפלגה אחרת? זה מזעזע בעיניי".

וקנין תקף: "אתם הנזק הכי גדול לישראל ונבוא איתכם חשבון. פירקתם את המדינה ואת הליכוד".
חבר הכנסת ענה: "אז אתה לשיטתך הצבעת למפלגה שמפרקת את המדינה רק כי ביבי אמר?".
וקנין: "כן. אתם תגרמו לממשלת שמאל וכשיפנו אתכם מהיישובים אני אומר לך שמחה רוטמן, שיפנו אתכם המתיישבים, אלך ללמוד גיטרה ואשמח עם עם ישראל שיזרקו אתכם לכל הרוחות".

ראש עיריית דימונה: "סער כמעט סגר עם נתניהו"

ראש העיר דימונה, בני ביטון, התראיין גם הוא באולפן ynet וטען כי יו"ר תקווה חדשה גדעון סער כבר "כמעט וסגר עם נתניהו". לדברי ביטון, איש מרכז ליכוד בכיר, "היו מגעים משני הכיוונים, הם לא הגיעו לתקשורת אבל שיחות בין מקרובים לשני הצדדים. גם משלכת ראש הממשלה וגם חברים של גדעון. אל תשכחו שגדעון הוא בשר מבשרנו".

4 צפייה בגלריה
גדעון סער בנימין נתניהו
גדעון סער בנימין נתניהו
"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר, גדעון בשר מבשרנו"
(צילום: AP, AFP)
ביטון טען כי מה שהביא לפיצוץ בשיחות הייתה ישיבת הממשלה ובה מונה בניגוד לחוק יסוד: הממשלה השר אופיר אקוניס לשר המשפטים. "גדעון הוא גם משפטן וצמח בפרקליטות. להערכתי זה כמעט היה סגור ומה שקרה במינוי שר המשפטים זאת תקלה. אבל, עד שזה לא נגמר זה לא נגמר".
- מה היה דיל שסער יהיה ראשון ברוטציה? "אני לא רוצה להגיד מה סער, בנט, לא משנה, הגיעו לסיכום גם על העניין הזה. שיהיה 65 מנדטים מימין מלא מלא.
ראש העיר דימונה טען כי במערכת הפוליטית תוקפים את נתניהו על לא כלום. "לא היה עשור כזה יותר טוב לראשי רשויות. לצרוב את ראש הממשלה באולפנים ולהגיד 'לא מעניין אותנו, אנחנו נשב עם השטן, העיקר לא ביבי'. אתם לא מבינים, הוא הביא 30 מנדטים. רבותיי זה 25% מהעם.