ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב גלנט פתחו את שנת הלימודים הבוקר (שלישי) עם ביקור בביה"ס "נטעים" במבוא חורון. נתניהו פנה לתלמידים והדגיש בפניהם את כללי ההתנהגות לאור מגפת הקורונה. "אי אפשר להתחבק, וצריך לשמור על מרחק", אמר ראש הממשלה, שהסביר לילדים כי "הקורונה היא כמו חרק קטן שאי אפשר לראות אותו, ואם לא נזהרים הוא עובר מאחד לשני".
צילמתם (לרוחב) את הילדים בדרך ללימודים? מוזמנים לשלוח למערכת ynet
עוד שאל נתניהו את התלמידים אם הם יודעים "עם מי עשינו שלום? עם מדינה ערבית שקוראים לה איחוד האמירויות. אנחנו מפסיקים לריב, ומשתפים פעולה, וזה מה שאני מבקש מכם לעשות".
גלנט אמר לתלמידים כי ״בהתרגשות ומתוך תחושת שליחות פתחנו את השנה, בתום מאמץ מרוכז של כל מערכת החינוך, כפי שהתחייבתי לפני חודשיים. הגננות, המורות, המורים והמנהלים התייצבו באלפי מוסדות חינוך, בכל המגזרים, וקיבלו על עצמם באהבה את המשימה של טיפוח העוצמה האמיתית של ישראל – ילדינו".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויואב גלנט בבית ספר נטעים שבבית חורון
בנימין נתניהו ויואב גלנט בבית ספר נטעים שבבית חורון
בנימין נתניהו ויואב גלנט בבית ספר נטעים שבבית חורון
(צילום: נדב אבס)
4 צפייה בגלריה
בני גנץ בבית ספר המכיל בחדרה עם תלמידת כיתה א' זיו שושן
בני גנץ בבית ספר המכיל בחדרה עם תלמידת כיתה א' זיו שושן
בני גנץ בבית ספר בחדרה עם תלמידת כיתה א' זיו שושן
(צילום: חורחה נובמינסקי, לע"מ)
4 צפייה בגלריה
יואב גלנט בבית ספר נטעים שבבית חורון
יואב גלנט בבית ספר נטעים שבבית חורון
גלנט עם הילדים. מסכות כן, ריחוק פחות
(צילום: עודד קרני, לע"מ)
"השנה נפתחה בצל משבר בריאותי", הוסיף גלנט, "אבל עצם פתיחתה היא הישג חינוכי וכלכלי. כל ילד החוזר לספסל הלימודים, גם בתנאים המורכבים שנכפו עלינו, מאפשר להוריו לצאת לעבודתם. החזרה ללימודים היא גם הישג כלכלי חשוב עבור כל בית אב ועבור הכלכלה. נחנך ונעצים את ילדי ישראל ונמשיך וננקוט בצעדים כדי לשמור על בריאות התלמידים והצוותים".
"ילד החולם על הצלחה זכאי לקבל את כל שאנו יכולים לתת. יחד, מתוך תחושת שותפות ואחדות, נעשה הכול כדי להבטיח שכל ילד וילדה יקבלו את הכלים הנדרשים להם״, הוסיף השר.
שר הביטחון בני גנץ הגיע לפתוח את שנת הלימודים בבית הספר "הלב" בחדרה, ואמר לתלמידים: "אתם תלמדו, אנחנו נדאג לשאר". את יומו החל השר בכיתה א'1 עם המחנכות טל וסשה, בבית הספר לתלמידים עם ובלי צרכים מיוחדים. "אנו עושים כל שביכולתנו לבנות עבורכם עתיד טוב ובטוח במדינת ישראל", אמר השר לצוות ולתלמידים.
"שמרו על הסקרנות שבעיניכם והכי חשוב – הסתכלו תמיד סביב, הושיטו יד, החברים שילוו אתכם כל החיים הם אלה שתכירו כאן", הוסיף גנץ ביום הראשון לשנת הלימודים תשפ"א, בה 2,400,000 החלו את לימודיהם בגנים, בבתי הספר ודרך המחשב. 169 אלף תלמידים צעדו לראשונה נרגשים ומצפים אל בתי הספר, ושמעו את המשפט האהוב "שלום כיתה א'".
שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיע לברך את התלמידים בביה"ס "אורות עציון" לבנים באפרת, ואמר כי "קיבלנו החלטה לא פשוטה לפתוח את מערכת החינוך למרות התחלואה הגבוהה. הצורך להחזיר את הילדים ללימודים, והצורך לאפשר להורים לחזור לעבודה היה נגד עינינו".
על ההחלטה למנוע את פתיחת הלימודים בערים אדומות אמר אדלשטיין כי "הרבה שרים שאלו למה דווקא בשעות האחרונות הוחלט על כך – ועניתי הכי אמיתי: הנחיתי את המשרד ואת גמזו להגיש לי רשימה במוצ"ש של יישובים אדומים. הרשימה שונתה בערך בשליש מהרשימה שהוגשה אתמול. זה דינמי".
4 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין בסיור בתי ספר באפרת וגוש עציון
יולי אדלשטיין בסיור בתי ספר באפרת וגוש עציון
יולי אדלשטיין בסיור בתי ספר באפרת וגוש עציון
(צילום: מאיר אליפור)
"לבי עם המורים והתלמידים, אבל זו לא ענישה – זו החלטה בריאותית", אמר השר על היישובים האדומים. אדלשטיין התייחס גם לשביתה במעבדות ואמר כי הוא "מבין את זעקתם. אני מקווה שהבעיה הזו תיפתר. אני קורא לאנשים החשובים האלו, אנא אל תחריפו את השביתה. בואו נפתור את המחלוקת הזו בהבנה בלי לפגוע במערכת הבריאות בחולים ובאזרחים".
גם חברי ועדת החינוך יצאו הבוקר לביקור בבתי ספר, והגיעו ליאנוח-ג'ת לרגל פתיחת שנת הלימודים.