ראש העיר אור עקיבא והשר לשעבר יעקב אדרי נעצר היום (ג') עם עוד שלושה חשודים במסגרת חקירת שחיתות, כפי שנחשף ב-ynet. שמו הותר לפרסום עם הארכת מעצרו בשישה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון. השופט גיא אבנון קבע בנוגע לראש העיר: "החשוד שלפניי, בכיר החשודים, הוא זה שעומד לכאורה בראש ההיררכיה העבריינית בגין סדרת מעשים שבוצעו לאורך תקופה ממושכת".

3 צפייה בגלריה
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא
ראש העיר אור עקיבא יעקב אדרי בבית משפט השלום בראשון לציון
(צילום: שאול גולן)
במהלך הדיון התברר כי החקירה הסמויה נגד ראש העיר מתנהלת כבר שנה. בתחילת הדיון טען נציג יאח"ה פקד איתי בירן כי ראש העיר עומד בליבת החשדות של הפרשה. פרקליטו של ראש העיר עו"ד יחיאל וינרוט ביקש לשחררו למעצר בית, אולם בקשה זו נדחתה.
השופט קבע כי אדרי "חשוד בריבוי עבירות של קבלת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע. מדובר בחקירה הנחקרת זמן רב. חומר החקירה שהובא לעיוני מבסס חשד סביר הקושר החשוד לעבירות המיוחסות לו. החשוד שלפניי, בכיר החשודים, הוא זה שעומד לכאורה בראש ההיררכיה העבריינית בגין סדרת מעשים שבוצעו לאורך תקופה ממושכת. אומר כבר עתה כי ממצאים שנתפסו כבר היום, בשילוב דבריו של החשוד בחקירותיו, מחזקים למצער חלק מהחשדות המיוחסים לו".
3 צפייה בגלריה
עו"ד יחיאל וינרוט
עו"ד יחיאל וינרוט
עו"ד יחיאל וינרוט

החשד: קידום מכרזים בתמורה לשוחד

ראש העיר חשוד בעבירות על טוהר המידות, ובהן שוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא והחשודים הנוספים נעצרו הבוקר בפשיטה של היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה.
על פי החשד, העצורים פעלו על מנת לקדם מכרזים והיתרים שבאחריות הרשות המקומית בתמורה ללקיחת טובות הנאה בכסף ושווה כסף, וזאת לכאורה בניגוד לחוק ותוך פגיעה באינטרס הציבורי. הבוקר ערכו חוקרי המשטרה חיפושים במשרדיהם של החשודים והחרימו מסמכים וחומרי מחשב. תשעה בני אדם נוספים עוכבו לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בפרשה.
3 צפייה בגלריה
עורכי הדין
עורכי הדין
עורכי הדין יוגב נרקיס, אורון שוורץ, תמיר סננס, יהלי שפרלינג, שי לוי ומשה יוחאי
(צילום: שלומי גבאי, עידו ארז, שאול גולן)
עו"ד שי לוי, המייצג שניים מהחשודים, מסר: "אין לי ספק שכאשר בדיקת המשטרה תסתיים הממצאים ילמדו על ניקיון כפיהם של מרשיי. מרשיי משתפים פעולה באופן מלא עם היחידה החוקרת וממציאים מסמכים ככל שנדרשים כאלו".
עו"ד משה יוחאי, שמייצג את מנכ"לית המשרד הממשלתי לשעבר, מסר: "מדובר במעצר סרק ושערורייתי שנועד להפעיל לחץ על מרשתי שתמסור עדות מפלילה נגד נבחר ציבור. יודגש כי מרשתי כופרת בכל החשדות ואין לה שום מידע מפליל למסור למשטרת ישראל נגד נבחר הציבור".
עורכי הדין תמיר סננס ויהלי שפרלינג המייצגים חשוד נוסף בפרשה מסרו: "מרשנו מכחיש כל קשר לחשד נגדו".
עורכי הדין אורון שוורץ יוגב נרקיס המייצגים את אחד החשודים מסרו כי "חשדות לשחיתות יש אכן לחקור, ואולם דומה כי כריכתו של כל מי שמצוי בפריפריה של החשד אינה נכונה ומסבה לו נזק אדיר. אנו בטוחים כי פרשה זו תסתיים ללא גיבוש אישום".