רק רגעים ספורים לפני כניסתו הערב (יום א') לתוקף של סגר הקורונה השלישי פרסם משרד התחבורה כיצד תפעל התחבורה הציבורית בשבועות הקרובים. על פי ההודעה, מדובר במתכונת רגילה אבל תוך הגבלה של 50% תפוסה של מקומות הישיבה באוטובוסים – במקום 75% כפי שהיה עד כה. בקווים העירוניים והבין-עירוניים ימשיכו האוטובוסים במשך כל שעות הפעילות עד לגמר השירות, והקווים בעלי הביקוש הגבוה יתוגברו על ידי מפעילים פרטיים.

3 צפייה בגלריה
קו 236 אור יהודה
קו 236 אור יהודה
עומס עם תחילת הסגר. קו 236 אור יהודה


3 צפייה בגלריה
הפגנה
הפגנה
כביש 4 חסום: ההפגנה בעקבות מעצר עריק חרדי
(צילום: מוטי קמחי)
צמצום תפוסת הנוסעים נועדה למנוע התקהלויות שלא לצורך ולשמור על בריאות הציבור. במטרה למנוע עומסים מיותרים גם בתחנות האוטובוס, יתגברו חברות הסעה פרטיות קווים בין-עירוניים בעלי ביקוש גבוה ויאספו נוסעים הממתינים בצירים.
על פי הנחיות משרד הבריאות, שייאכפו על ידי פקחים, הכניסה והנסיעה באוטובוסים מותנית בעטיית מסכה וריחוק בין הנוסעים. באוטובוסים יופעל מיזוג אוויר, ובמידת האפשר החלונות יהיו פתוחים.
רכבת ישראל תמשיך לפעול בדומה לחודשים האחרונים, בימי ראשון עד חמישי, בין השעות 5:00 בבוקר ועד ל-21:00 בלילה, בתפוסה של 50%, תוך רכישה מראש של שובר הנסיעה.
פרסום ההגבלות ותחילת הסגר מגיעים במקביל לעומסי תנועה כבדים בגוש דן, שנגרמו בשל חזרה המונית לבתים ובמקביל בשל חסימת כביש 4 המרכזי בשל מחאת פלג חרדי קיצוני על מעצר עריק. נוסעים באזורי רמת גן, גבעתיים ותל אביב דיווחו על אוטובוסים מלאים שלא עוצרים בתחנות.
השתתפו בהכנת הכתבה: איתי בלומנטל ומירב קריסטל