בזמן שמתפרסמות עוד ועוד עדויות על סחיטת דמי חסות בנגב, מאות מתושבי הדרום ובהם עשרות תושבי המועצה האזורית רמת נגב מחו הערב (רביעי) נגד היעדר המשילות בנגב בשורה של צמתים בנגב, בהם צומת להבים, צומת שוקת צומת רמת נגב ועוד.
יעל קציר, תושבת כמהין, אמרה כי "לא הגיוני שמדינת ישראל שמצליחה להגיע עד איראן כדי לבוא חשבון עם מרצחים, לא מצליחה למשול בנגב". גם שמרית מולכו, שהגיעה להפגין, ציינה כי "המינימום שמדינת ישראל צריכה לעשות זה לתת לנו את תחושת הביטחון המגיעה לנו ולא להרגיש שאנחנו חיים בשטח הפקר".
5 צפייה בגלריה
ההפגנה בנגב
ההפגנה בנגב
מפגינים בנגב
(צילום: שירה אברהמי )
5 צפייה בגלריה
ההפגנה בנגב
ההפגנה בנגב
(צילום: ניר פרידמן)
5 צפייה בגלריה
ההפגנה בנגב
ההפגנה בנגב
(צילום: שירה אברהמי )
ראש המועצה האזורית ערן דורון אמר בהפגנה כי "על ממשלת ישראל לקחת אחריות ולהחזיר את הביטחון האישי לתושבי הדרום של מדינת ישראל, לנוסעים בכבישיה, למעבדים את אדמתה, לישנות בלילה במיטתן שבמדבר".
גם עשרות תושבי המועצה האזורית בני שמעון, פקדו את כבישי הנגב בדרישה מממשלת ישראל להחזיר לתושבי הנגב את תחושת הביטחון. "אנחנו לא יכולים לנוע בכבישי הנגב בביטחון. אנחנו ישנים תחת קולות צרורות ירי. אנחנו רוצים משילות. אין כאן משילות", אמרה אחת המפגינות.
"60% משטח ישראל זה הנגב. לא הגיוני שממשלת ישראל מתעלמת, מזניחה ומפנה עורף פעם אחר פעם לרוב שטחי המדינה", אמר אביחי כהן. "היום זה פגיעה ברכוש, מחר זו פגיעה בנפש. על כלל חברי בית הנבחרים לעשות את תפקידם ולדאוג לנגב. דין הנגב כדין תל אביב, ירושלים וחיפה".
5 צפייה בגלריה
ההפגנה בנגב
ההפגנה בנגב
(צילום: שירה אברהמי )
שמעון חדד, קבלן בנייה שעובד במסגרת מכרז ממשלתי בהקמת שכונה חדשה ביישוב אום בטין, סיפר לאולפן ynet כיצד הפך לקורבן של כנופיה שכזו ביום חמישי האחרון. "בלילה קיבלנו התראה מחברת איתוראן, הגענו לאתר הבנייה והיה לנו שחור בעיניים. גנבו כלים רבים - מחפרונים, עגלה, מכבשים. חיבלו לנו בכלים גדולים, פירקו מכבשים", סיפר חדד בריאיון לאולפן ynet.
לדבריו זה היה האחרון בסדרת מקרים עברייניים שבהם נתקלו חדד ועובדיו מאז התחילו לעבוד באזור. "לפני כמה חודשים אנחנו אויימנו, אנשים שלנו קיבלו מכות, רעולי פנים אפילו ניסו לרצוח את מנהל העבודה שלנו. בחור בן 70, פירקו לו את העצמות".
5 צפייה בגלריה
שמעון חדד
שמעון חדד
שמעון חדד
(צילום: בראל אפרים, אורי דוידוביץ)
חדד סיפר כי בשלב הזה החברה שלו כבר לא יכולה לעזוב את המיזם ולהפסיק את העבודה. "נכנסנו לערבויות בנקאיות, עם השקעות כספיות. אנחנו יכולים רק להתקדם". הוא מציין כי הנוכחות של המשטרה בשטח והמעורבות שלה בתיקים הללו דלה ביותר. "לא התוודענו לנוכחות משטרה. אני שוכר מאבטחים", סיפר.
לדבריו, העבריינים דרשו ממנו בפירוש שישלם דמי "פרוטקשן" עבורם. "הם באו והציגו את עצמם כשולטים. אותה משפחה הטביעה את חותמה ועשתה גרפיטי על כל קיר וציינה את הבעלות שלה. הקבלנים בדרום חווים טרגדיה וזה הולך ומתעצם".