2 צפייה בגלריה
שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני ודונלד טראמפ חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני ודונלד טראמפ חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
"לומדים את מדיניות השלום של הממשלה החדשה". שר החוץ של בחריין במעמד חתימת הסכם השלום עם ישראל
(צילום: AFP)
שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני, אמר אמש (רביעי) כי הממלכה עומדת בקשר עם הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט "כדי ללמוד על מדיניותה בנוגע למאמצים להביא לשלום באזור, בין השאר באמצעות הסדרת הסוגיה הפלסטינית בהתאם לפתרון שתי המדינות". בהודעת משרד החוץ צוין כי "המגעים מתקיימים מתוך גישתה של הממלכה המבוססת על הבנה, דיאלוג ושיתוף פעולה בין אנשים".
א-זיאני הדגיש כי ישנה נחיצות לתקשורת בינו לבין מקבילו הישראלי, שר החוץ יאיר לפיד, במסגרת הסכם השלום שנחתם בין שתי המדינות על מנת לקדם את תהליך השלום ולהשיג יציבות אזורית שתשרת את המדינות.
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ונפתלי בנט
ג'ו ביידן ונפתלי בנט
הממשל האמריקני מעוניין להרחיב את מעגל הנורמליזציה. ביידן ובנט
(צילום: AP, אריאל זנדברג)
יש לציין כי כבר ביום שני יורש העצר של בחריין וראש הממשלה של הממלכה, הנסיך סלמאן בן חמד אל חליפה, שלח איגרת ברכה לראש הממשלה נפתלי בנט ולראש הממשלה החליפי יאיר לפיד. "אני שולח את ברכותיי לבנט וללפיד על הקמת הממשלה החדשה בישראל, ומצפה להמשיך במאמצים לעבר שגשוג גדול יותר, יציבות ושלום באזור".
בנט הודה אז לחליפה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מצפה לעבוד ביחד איתך להרחיב את שיתוף הפעולה שלנו במטרה לקדם שלום, שגשוג וביטחון עבור שני העמים". נזכיר כי בחריין הסכימה לנרמל את היחסים עם ישראל בספטמבר האחרון, והפכה למדינת המפרץ השנייה שעושה זאת אחרי איחוד האמירויות.
בממשלת בנט-לפיד התקבלו מסרים ולפיהם הממשל האמריקני משתוקק להרחיב את מעגל הנורמליזציה לאחר פריצת הדרך מול ארבע מדינות ערביות - איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וסודן. כך אומרים בכירים בישראל. עם זאת, האמריקנים לא יעשו את זה על חשבונם של הפלסטינים, וינסו לשלב אותם בכל מהלך כזה.
ממשל ג'ו ביידן אף שוקל למנות שליח מיוחד לקידום הנורמליזציה, ואחד המועמדים ששמו מוזכר לתפקיד הוא השגריר לשעבר בישראל דן שפירו.