העבודה בתיק החקירה שבו הורשעה היום (חמישי) יהודית בלוי, בעלת גן וקליניקה באזור המרכז, ונידונה ל-15 חודשי מאסר בגין תקיפת קטינים, נעשתה באופן איטי והייתה מורכבת מאוד. כך מספרים גורמים המעורים בפרטי החקירה. המשטרה גילתה על מעשיה ממידע מודיעיני ולא מתלונת ההורים, שחלקם אף סירבו לשתף פעולה עם החקירה נגדה. ככל שהתקדמה החקירה היה ברור שבלוי ביצעה את המעשים הקשים המיוחסים לה והראיות נגדה היו חזקות, אך הקושי בתיק נבע מההורים שלטענתם חשו שמדובר בטיפול שמסייע לילדיהם.
כתב האישום חשף את הפרטים על מה שכינתה "שיטה שיקומית ייחודית" שמטרתה, לדבריה, לטפל בילדים הסובלים מעיכוב התפתחותי ובעיות שונות כמו שיתוק מוחין ואוטיזם. בלוי הורשעה בריבוי עבירות של תקיפת קטין כלפי חמישה פעוטות שטופלו בגן שניהלה בין 2012 ל-2020. היא טיפלה ב-12 פעוטות וילדים, בני שנתיים עד ארבע, שחלקם סבלו מבעיות רפואיות שונות כמו למשל שיתוק מוחין, אוטיזם ומוגבלויות אחרות.
3 צפייה בגלריה
ניידת משטרה בארה"ב אילוסטרציה
ניידת משטרה בארה"ב אילוסטרציה
ההורים לא התלוננו במשטרה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
אחרי שנבדק המידע המודיעיני הראשוני שהגיע לידי המשטרה על מעשיה של בלוי, נאלצו החוקרים לנסות להגיע אליה שלא דרך ההורים, משום שאלה לא רצו לשתף פעולה תחילה. לאחר מכן צוות החקירה הזמין ארבעה זוגות הורים והחל לחקור גם אותם.
"זה לא היה פשוט. אף אחד מהם, בעיקר בגלל הרקע והמגזר שממנו הם באים, לא רצה לשתף פעולה", אמר גורם המעורה בפרטים. "בנוסף, הם טענו כי חל שיפור במצב הילדים וכי הם היו מודעים לאופי הטיפול", הוסיף הגורם.
אלא שאחרי חקירות ההורים וגורמים נוספים שידעו על מעשיה של בלוי, נאלצו בצוות החקירה להחריף את הטון נגד ההורים ודרשו מהם למסור עדות לנוכח הפגיעה בילדיהם. בשלב מסוים אף נבדקה אפשרות לחקור אותם באזהרה. לאחר מכן, התרצו ההורים ואף סיפרו כי ראו את בלוי מבצעת את הטיפול הפוגעני. "זה שיפר את המצב של הבן שלי. למרות שכאב לו הייתי מוכנה שהטיפול יימשך", כך אמרה אחת האימהות.
3 צפייה בגלריה
בלוי ניהלה את הגן שבו התרחשו המקרים במשך שמונה שנים. אילוסטרציה
בלוי ניהלה את הגן שבו התרחשו המקרים במשך שמונה שנים. אילוסטרציה
בלוי ניהלה את הגן שבו התרחשו המקרים במשך שמונה שנים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
במהלך כל החקירה הכחישה בלוי את המיוחס לה וטענה כי לא מדובר בפגיעה בחסר ישע וביצוע מעשה סדום. בלוי לא שיתפה פעולה עם החקירה ואף התנהלה באופן "סמי עברייני", לדברי הגורמים. במשטרה אף גייסו איש רפואה מיוחד שכתב חוות דעת לפיה הטיפול המסוים של בלוי לא מתאים לילדים ולא גורם לשיפור במצבם. במהלך החקירה נעצרה בלוי פעמיים ושוחררה בתנאים מגבילים.
כחלק מאותה "שיטה שיקומית ייחודית" שבלוי טוענת שפיתחה, היא החדירה את אצבעותיה לפי הטבעת של חמישה פעוטות שצרחו מכאבים. המעשים הקשים מתוארים בפסק הדין של השופט מנחם מזרחי, סגן נשיאת בית משפט השלום ברמלה, שגזר מוקדם יותר היום 15 חודשי מאסר על בלוי.
3 צפייה בגלריה
השופט מנחם מזרחי
השופט מנחם מזרחי
השופט מנחם מזרחי
(צילום: מוטי קמחי)
בצעד חריג, השופט מזרחי דחה את הסדר הטיעון שאליו הגיעו הפרקליטות והגננת. בין הצדדים נקבע כי הפרקליטות תבקש מבית המשפט לגזור על בלוי תשעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, והנאשמת תוכל לבקש עונש אחר.
ואולם, השופט מזרחי החליט כאמור לדחות את ההסדר וציין בהחלטתו היום כי "איני רואה עין בעין עם המאשימה, גם לא את המתחם שהוצע. הנאשמת ביצעה מעשים חמורים ביותר, מזעזעים, מעוררי חלחלה כלפי חמישה קטינים מוגבלים חסרי ישע".