2 צפייה בגלריה
מטוס אדיר שגרם לרעש חזק בגליל המערבי
מטוס אדיר שגרם לרעש חזק בגליל המערבי
(צילום: דני ברובקין)

החריגה מהנהלים שהובילה לבהלה בצפון: אתמול (יום ג') בשעות הערב שמעו תושבי חיפה ואזורים נרחבים בצפון קולות נפץ וסברו תחילה כי מדובר בפעילות התקפית של צה"ל באזור הגבול. לאחר מכן התברר כי מקור הרעש החריג הוא בומים על-קוליים של טייס F-35.
הבוקר נמסר בצה"ל כי טייס חרג ממגבלות מהירות הטיסה בפעילות אימונים, ובעקבות זאת הוחלט לקרקע אותו.


2 צפייה בגלריה
מטוס אדיר שגרם לרעש חזק בגליל המערבי
מטוס אדיר שגרם לרעש חזק בגליל המערבי
(צילום: דני ברובקין)

הפיצוצים נשמעו אמש באזורים נרחבים בצפון - חיפה, הקריות, עמק יזרעאל ואף כרמיאל והגליל המערבי. תושבים רבים הציפו את המוקדים בניסיונות לברר את מקור הפיצוץ, שכאמור, החריד רבים. הלחץ גבר כאשר לאחר מכן נראו מטוסים טסים בגובה נמוך.
בתחילה עלתה סברה שמדובר אולי בפעילות התקפית של צה"ל באזור סוריה או לבנון, אלא שלאחר בירור הסתבר כי בתרגיל של מטוסי קרב בעמק יזרעאל חרג אחד הטייסים מהמהירות הקבועה, מה שהוביל לבום על-קולי.
דני ברובקין, שתיעד את אימון מטוסי האדיר בשמי הגליל המערבי, אמר: "חזרתי מסידורים הביתה וניצלחתי את ההפוגה לנוח ולצפות קצת בטלוויזיה. התלבטתי אם ללכת לישון ופתאום שמעתי צליל שריקה לא אופייני, חד וקרוב מאוד. רצתי באמוק למרפסת וניסיתי להבין מה עבר כרגע מעליי. באותו רגע הבן שלי התקשר אליי ואני יודע שהוא ראה את המטוס. סיימתי את השיחה ושלפתי את המצלמה מהתיק".
ברובקין הוסיף: "המטוס הראשון מגיח - והצלחתי לצלם. לא עברו שלוש שניות והמטוס השני טס גם הוא מעליי. צרחתי 'וואו'".
מדובר צה"ל נמסר: "‏לאחר תחקור נמצא כי הרעש שנשמע אמש במרחב העיר חיפה והמועצה האזורית עמק יזרעאל נבע מחריגה של טייס ממגבלות מהירות הטיסה במהלך פעילות אימונים של מטוסי קרב ביזור. הטייס קורקע".