מזג האוויר יתחמם בסוף השבוע ובתחילת השבוע הבא, אולם לא צפויות טמפרטורות חריגות, וגם לא נצפה גל חום באופק. כך אומרים היום (חמישי) בחברת החיזוי "מטאו-טק". בנוסף, בימים האחרונים התפרסמה התחזית העונתית הראשונה לסתיו 2020, והיא חוזה כמות משקעים מתחת לממוצע בחודשים אוקטובר-דצמבר.
4 צפייה בגלריה
חצב בשקיעה בחוף אשקלון. ארכיון
חצב בשקיעה בחוף אשקלון. ארכיון
חצב בשקיעה בחוף אשקלון. ארכיון
(צילום: רועי עידן)
התחזית העונתית מבוססת על תוצאות המודל של הארגון האירופי לתחזיות מזג אוויר ECMWF (או EC כפי שהוא מכונה על ידי החזאים והחובבים). לדברי החזאי ליאור סודרי, על פי התחזית הזו, בחודשי הסתיו ובתחילת החורף, בחודשים אוקטובר-דצמבר, קיימת הסתברות גבוהה מ-60% לכמות משקעים נמוכה מהממוצע.
בשל הקושי בחיזוי לטווח ארוך, מעדכן ה-EC את התחזיות העונתיות אחת לתקופה. בשנה שעברה חזה המודל בהצלחה את הפתיחה הגשומה של עונת החורף, אך בהמשך צפה משקעים מתחת לממוצע – ושגה.
4 צפייה בגלריה
חצבים
חצבים
חצבים כבר פורחים, היום בכרמל
(צילום: עדי קהאן, בית ספר שדה חוף כרמל- החברה להגנת הטבע)
נתון זה מדאיג כמובן את אנשי משק המים, אך בימים אלה הם מציינים נתון אחר, מעודד בהרבה: בשל הטמפרטורות הממוצעות לרוב הקיץ, מפלס הכינרת יורד בקצב איטי במיוחד. בחודש יולי כולו, ירד המפלס ב-25 ס"מ בלבד.
המפלס שנמדד בתחילת אוגוסט היה הגבוה ביותר זה 25 שנה בתאריך זה, ועמד על 209.39- מטר מתחת לפני הים. הבוקר הבוקר עמד המפלס על 209.445- מתחת לפני הים, נתון שמשקף ירידה של כחצי סנטימטר בלבד ביממה.
המשמעות היא כי גם שנה שחונה, שבה עולה הכינרת בכמטר וחצי בממוצע, עשויה שוב להחזיר את האגם לגובה המקסימלי, 208.80- מתחת לפני הים.
4 צפייה בגלריה
חוף חוקוק
חוף חוקוק
המפלס ירד מאז החורף ב-56.5 ס"מ בלבד. חוף חוקוק בכינרת
(צילום: טלי בר, איגוד ערים כינרת )
גובה השיא של הכינרת בחורף האחרון היה 208.88- מתחת לפני הים, תשעה ס"מ מתחת לקו העליון. מאז ירד המפלס ב-56.5 ס"מ בלבד. הספיקות בנחלים המזינים את הכינרת ובנהר הירדן ויובליו גבוהות כיום לעתים ב-50% מהממוצע.

סוף שבוע חם, רוחות חזקות בכינרת

ובחזרה לתחזית לטווח הקצר: הערב והלילה מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, ובהרי המרכז וברמת הנגב ייתכנו הגבלות ראות. בחוף ייעשה חמים ולח.
הטמפרטורות החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 36-21, קצרין 33-21, צפת 30-20, טבריה 38-25, נצרת 34-22, חיפה 31-25, תל אביב 31-25, ירושלים 31-20, אשקלון 30-25, עין גדי 40-30, באר שבע 35-23, ערד 33-19, מצפה רמון 33-19, אילת 40-28.
מחר תחול עלייה קלה בטמפרטורות ותורגש הכבדה בעומסי החום, בעיקר במרכז הארץ ודרומה. בחוף מזג האוויר יהיה הביל.
בשבת תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. ייעשה חם מעט מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ, והביל במישור החוף.
4 צפייה בגלריה
עומס בחופי תל אביב
עומס בחופי תל אביב
הכבדה קלה בעומסי החום בסופ"ש. חוף תל אביב
(צילום: נדב אבס)
מאיגוד ערים כינרת נמסר על התראת מזג אוויר לסוף השבוע: החל משעות אלו ועד שבת אחר הצהריים צפויות רוחות מערביות ערות עם משבים עד 55 קמ"ש. באיגוד מזהירים את הנופשים שלא להיכנס למים עם אביזרי ציפה, מחשש להיסחפות לעומק האגם. בנוסף מבקשים לשמור על הילדים בחוף ובמים בהשגחה פעילה.
ביום ראשון עומסי החום ימשיכו להיות גבוהים מהרגיל.
בשני, בצפון הארץ ימשיך להיות חם מהרגיל והביל בחוף, אך במרכז ובדרום הארץ תחול ירידה קלה בטמפרטורות (בעיקר בהרים ובפנים הארץ) ותורגש הקלה מסוימת בעומסי החום.