3 צפייה בגלריה
פרופ' נחמן אש בריאיון אולפן ynet
פרופ' נחמן אש בריאיון אולפן ynet
"נצטרך לראות שאין עלייה בתחלואה בשבוע הבא". פרופ' אש
(צילום: הדר יואביאן)
ברקע הירידה בשיעורי התחלואה ובמספר החולים במצב קשה, שעל פי נתוני משרד הבריאות אתמול עמד על 642, במערכת הבריאות נערכים להקלות נוספות. בשיחה עם ynet ו-"ידיעות אחרונות" מבהיר פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, כי אם יעברו מהלכי החקיקה המסדירים את השימוש בצמיד אלקטרוני לצורך אכיפת הבידוד – ייתכן כי הרחבת הפעילות בנתב"ג תיעשה תוך כמה שבועות, וייתכן שאף תוך שבועיים.
3 צפייה בגלריה
לאחר ההקלות, סועדים יושבים במסעדה בתל אביב
לאחר ההקלות, סועדים יושבים במסעדה בתל אביב
בדרך להגדלת התפוסה? יושבים במסעדה בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
  לאחר ההקלות, סועדים יושבים במסעדות ובתי קפה בירושלים
  לאחר ההקלות, סועדים יושבים במסעדות ובתי קפה בירושלים
יושבים במסעדה בירושלים
(צילום: שלו שלום)
הפרויקטור הוסיף כי "בכל התחומים שפתחנו נוכל לראות האם אנחנו יכולים לאפשר מספרים יותר גבוהים. כך, למשל, לעלות מ-75 אחוזים בתוך המסעדות, כפי שקורה כיום, ל-90 אחוזים, במשחקי כדורגל נשקול לאפשר כניסת קהל של 3,000 צופים במקום 1,500. הדבר השני, מקומות שלא פתחנו עדיין ובהם אטרקציות כמו לונה פארק – גם בהם נוכל לאשר פתיחה בחלק מהאטרקציות".
עם זאת, פרופ' אש מבהיר כי החלטה סופית בעניין הפעימה הבאה של ההקלות תתקבל באמצע השבוע הבא. "עוד לא בשלו התנאים לשנות את מגבלות ההתקהלות בשלב זה", הבהיר אש. "אני שמח על מגמת הירידה, אבל אני רוצה לראות מה קורה גם בשבוע הבא. זה יהיה סמן קריטי. נצטרך לראות שאין עלייה בתחלואה כתוצאה מהפתיחה הזו, והדבר השני שנרצה לראות זה ירידה נוספת במספרי המאומתים והקשים", אמר.
באשר לנתב"ג אומר אש, כי "זה לא עניין של התחלואה הקיימת אלא החשש מהגעת תחלואה ומוטציות נוספות. עד שלא יהיה פתרון לעניין של מעקב אחר הבידוד אני חושב שאי אפשר לפתוח יותר את נתב"ג. אני מקווה שתוך שבועות נוכל לבצע פתיחה נרחבת יותר של נתב"ג. זה תלוי ביכולת להביא צמידים נוספים, וייתכן שנבצע פתיחה נוספת אולי אפילו תוך שבועיים. בכל מקרה, אני מאמין ומקווה שזה יהיה בטווח הזה של שבועות ספורים".

מדד משמעותי נוסף שחל בו שיפור אתמול הוא מקדם ההדבקה, שירד מ-0.95 ל-0.90. "אני מקווה שנוכל להרחיב את מגבלות ההתקהלות, כך שמשפחה תוכל לחגוג עם יותר אנשים ותחגוג את פסח כהלכתו", אמר אתמול מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בראיון לאולפן ynet.
"אנחנו רואים שאין ביטוי קשה להתקהלויות בפורים. אני מקווה שהמגמה תימשך", אמר לוי. "יש מגמת התייצבות במקדם ההדבקה, ירידה במספר המאומתים וירידה בחולים הקשים. כך נוכל אולי להגדיל את מספר המשתתפים באירועים במקומות פתוחים", סיכם.