ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מתמודד עם לחץ גובר מצד בכירים במפלגתו המתנגדים לתוכנית להאריך את איסור הנסיעות לחו"ל או לעכב את ההקלות בהגבלות, על רקע אזהרות חדשות על עלייה בתחלואה באירופה. במפלגה השמרנית דורשים מראש הממשלה לדחות את האזהרות המופרזות, לטענתם, של המומחים מפני גל הקורונה השלישי ביבשת.
4 צפייה בגלריה
נמל תעופה הית'רו לונדון בריטניה בל קורונה
נמל תעופה הית'רו לונדון בריטניה בל קורונה
הנסיעות לחו"ל יתחדשו במאי? נמל תעופה הית'רו בלונדון
(צילום: EPA)
בכמה מדינות, כולל צרפת, איטליה, ספרד, גרמניה וטורקיה, נרשמה עלייה בתחלואה בימים האחרונים. באיטליה ממוצע הנדבקים היומי כמעט הוכפל בחודש האחרון, ואילו בפריז וסביבתה הוטל סגר חלקי למשך כחודש בניסיון לבלום את הווריאנטים המידבקים של הקורונה.
בתוכנית היציאה מהסגר של ממשלת בריטניה נקבע כי נסיעות אל מעבר לים יוכלו להתחדש החל מ-17 במאי, אם יתקיימו כמה תנאים. בחודש הבא יוחלט על הצעדים הבאים. בכירים במפלגתו של ג'ונסון אומרים כי מבצע החיסונים המוצלח צריך לאפשר לממשלה לנקוט צעדים מחמירים בנוגע לנסיעות לאזורים "אדומים", אך לא לשלול נסיעות לחו"ל לחלוטין.

4 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מתחסן נגד קורונה חיסון אסטרהזניקה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מתחסן נגד קורונה חיסון אסטרהזניקה
"לא יכולים להיות עיוורים למה שקורה מחוץ לממלכה". ג'ונסון מתחסן נגד קורונה
(צילום: AFP)
מגנד, שר ההגנה בן וולאס אמר כי צריך לשמור בכל מחיר על תוצאות מבצע החיסונים ולמנוע מצב שבו אנשים יחזרו מחופשה בחו"ל ויביאו איתם וריאנטים שעמידים מפני החיסון. "אנחנו לא יכולים להיות עיוורים למה שקורה מחוץ לממלכה", אמר וולאס. "אם נהיה פזיזים ונייבא גרסאות חדשות מסוכנות, מה אנשים יגידו על זה?".
בעוד בבריטניה דורשים לאשר עוד הקלות, בגרמניה שוקלים להכניס לבידוד את כל השבים מחו"ל ולחייב אותם לעבור בדיקות קורונה עם הגעתם. ההצעה תעלה מחר לדיון של הממשלה ושל ראשי הממשלות של מדינות המחוז, האמורים להחליט על הצעדים הבאים להתמודדות עם המגפה.
4 צפייה בגלריה
שדה התעופה ב ברלין קורונה גרמניה ביטול טיסות מ בריטניה
שדה התעופה ב ברלין קורונה גרמניה ביטול טיסות מ בריטניה
"נופשים ממדינות רבות ייפגשו ביעדים פופולריים". שדה תעופה בברלין
(צילום: רויטרס)
ההצעה מתייחסת לאנשים השוקלים חופשות במקומות כמו האי הספרדי מיורקה, שאינם נחשבים לאזורי סיכון, ולכן החזרה מהם אינה מחייבת כיום כניסה לבידוד. "ניתן לצפות כי נופשים ממדינות רבות ייפגשו ביעדי נופש פופולריים, ויאפשרו למוטציות של הקורונה להתפשט בקלות", נכתב בטיוטת התוכנית.
בבולגריה, מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים הגיע היום לשיא מפרוץ המגפה בחודש מרץ אשתקד – 8,545 בני אדם. בשל העלייה החדה בתחלואה, הממשלה הודיעה כי החל ממחר ייסגרו בתי ספר, פעוטונים, מסעדות, חנויות גדולות וחדרי כושר למשך עשרה ימים, לפני הבחירות לפרלמנט ב-4 באפריל.

סין מאיצה את מבצע החיסונים

בסין, גורמים רשמיים אמרו כי הממשלה מאיצה את מבצע החיסונים, עם 10 מיליון מנות שניתנו בשבוע. 74.96 מיליון מנות חיסון ניתנו עד אתמול, כך לדברי דובר ועדת הבריאות, מי פנג. זאת לעומת 64.98 מיליון זריקות שניתנו נכון ל-14 במרץ.
4 צפייה בגלריה
מרכז חיסונים בסין
מרכז חיסונים בסין
10 מיליון מנות בשבוע. מרכז חיסונים בסין
(צילום: gettyimages)
סין מתכוונת לחסן 40% מ-1.4 מיליארד תושביה עד אמצע השנה. היא הייתה בין המדינות הראשונות שהחלו במתן חיסונים בשנה שעברה וייצאה מיליוני מנות, אך שיעור המתחסנים בה נמוך מאשר במדינות כמו ישראל וארה"ב.
בייג'ינג שוקלת כעת מדיניות חדשה לאישור ויזה, טיסות והגעה של מבקרים לתחומיה על סמך התקדמות מבצע החיסונים ומצב התחלואה במדינות שונות. "איננו פוטרים לעת עתה מאמצעי בדיקה ובידוד", אמר פנג זייאן, סגן מנהל המרכז הסיני לבקרת מחלות ומניעתן. לדבריו, סין תעקוב אחר ההתקדמות הבינלאומית בפיתוח "דרכונים ירוקים" ותוכל להתאים את עצמה לכך לאחר שהאוכלוסייה המקומית תגיע לרמה גבוהה של חסינות.