נשיא ארצות הברית סבור כי כוויית עשויה להיות המדינה הערבית הבאה שתחתום על הסכם נורמליזציה עם ישראל. לאחר חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות, והצהרת השלום עם בחריין, נועד אתמול (שישי) דונלד טראמפ עם בנו של אמיר כוויית, ובמסיבת עיתונאים שערך אחריה אמר כי הכווייתים "נלהבים מאוד לגבי מה שקורה, וייתכן שיהיו במהירות חלק מזה".
טראמפ אמנם לא נשאל על ישראל וגם לא הזכיר אותה מפורשות בתשובתו, אבל חזר על דבריו כי מספר רב של מדינות ערביות מעוניינות בהצטרפות למערך שנבנה כעת. "הייתה לנו פגישה טובה מאוד עם האמיר", אמר טראמפ לאחר שנפגש עם בנו של האמיר. "הכווייתים נלהבים לגבי דברים רבים שקורים בנוגע למזרח התיכון. הם נלהבים מאוד שחתמנו עם שתי מדינות ואני חושב שהם יהיו חלק מזה. ייתכן שיש שבע-שמונה מדינות שרוצות להיות חלק מזה".
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
דונלד טראמפ חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
"פגישה טובה מאוד עם אמיר כוויית". טראמפ
(צילום: AFP)
האמיר בן ה-90, שייח סבאח אל-אחמד אל-סבאח, מקבל טיפול רפואי בארצות הברית. הנשיא טראמפ העניק לו את אות הלגיון, בעקבות הסיוע שלו - ביחד עם עומאן - בניסיון לפתור את המשבר הממושך בין קטאר לבין שכנותיה.
ב-2017 סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין החלו להחרים את קטאר, וגם מצרים הצטרפה לחרם - שכחלק ממנו סגרו מדינות את הגבול שלהן עם קטאר ומנעו מעבר דרך שטחן האווירי. "האמיר, מנהיג מזרח תיכוני זה עשורים, היה תמיד שותף וחבר של ארצות הברית", נאמר בהודעה האמריקנית. את אות הלגיון קיבל בנו בשמו.
השבוע חתמו ישראל, איחוד האמירויות ובחריין על "הסכמי אברהם" בטקס שהוביל הנשיא טראמפ במדשאות הבית הלבן. על ההסכמים חתמו ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זאיד ושר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני. בין ישראל לאמירויות נחתם הסכם נורמליזציה שיסדיר את היחסים המדיניים והכלכליים בין המדינות, אחרי עשורים של יחסים בלתי רשמיים. עם בחריין נחתמה "הצהרת שלום" לקראת הסכם מפורט שיגובש בהמשך. בעקבות זאת שתי הנסיכויות שבמפרץ הפרסי ינהלו מעתה קשר דיפלומטי רשמי וגלוי עם ישראל.
פורסם לראשונה: 23:13, 18.09.20