מצבו של התינוק בן הארבעה חודשים שפונה אמש לבית החולים ברזילי עם חבלת ראש מוסיף להיות קשה, והוא נמצא בסכנת חיים. בדיון הארכת המעצר טען האב החשוד כי הוא הרים את בנו בזמן שהשתנק, וייתכן שקיבל מכה מהמיטה. מעצרו של האב הוארך עד ליום ראשון. מוקדם יותר היום גם אמו של התינוק עוכבה ולאחר החקירה נעצרה.
נציג המשטרה אמר בדיון כי בבית החולים נמצאו על גופו של התינוק חבלות על ראשו ושברים בגולגולת וביד. לדבריו, ייתכן נזק מוחי קשה לתינוק שיתברר בהמשך. בית המשפט הטיל צו איסור פרסום על פרטיו של האב, שטען בחקירה כי ייתכן שקרה משהו גם בזמן שקילח אותו לפני כמה ימים, אך לא ידע לומר בדיוק.
1 צפייה בגלריה
בית המשפט השלום אשקלון
בית המשפט השלום אשקלון
האולם שאליו הובא החשוד בבית המשפט השלום אשקלון
(צילום: רועי עידן )
"יש לציין כי כבר כעת קיים חשד סביר אשר קושר את המשיב לעבירה המיוחסת לו", אמרה השופטת דורית בונדה מבית משפט השלום באשקלון. "הוצג לפני מזכר מהטוען המשפטי וכן מזכר נוסף מהיום שממנו עולים ממצאים על קיומו של החשד לעבירה המיוחסת".
השופטת הוסיפה כי עדות שנגבתה ממנהל המחלקה לטיפול נמרץ ילדים בברזילי, ד"ר מיכאל קליינין, מלמדת על מורכבות מצבו של התינוק שהובא לטיפול ללא הכרה. לאחר שהנשים אותו הבחין הרופא ב"סימני חבלה בשני צידי ראשו ובארבעה סימנים עגולים, כל אחד בקוטר של סנטימטר, שטפי דם בצבעים שונים בכל אחד מצידי הראש. שטף דם נוסף סמוך לקו האפרכסת הימני. ד"ר קליינין מעיד כי מדובר בסימנים טריים מ-5 הימים האחרונים. הסימנים מעידים לדבריו כי הם נובעים מלחץ על הראש ונראים כמו חבלה. הוא מעיד כי מדובר בפגיעה קשה ורחבה בראשו וכי יש שבר ותזוזה בראש ושטף דם בקרקפת באותו מקום".
לדבריה, ד"ר קליינין ציין כי מדובר בדימום במוח שמקורו בחבלה וכי בשלב זה לא ניתן לקבוע חד משמעית כי מקור החבלות בהתעללות, אך לא שלל אפשרות זו. "באוקטובר הגיע התינוק לבית החולים ברזילי כשהתמונה הכללית הייתה נפיחות בראשו. נקבע כי לא מדובר בבעיה חריפה. המשיב נחקר פעם אחר פעם וניתנה לו אפשרות לשפוך אור על אותם סימנים שהתגלו בגופו של בנו והמשיב לא ידע לתת הסברים של ממש לאותם סימני חבלה וסימנים אחרים שהתגלו", אמרה השופטת.
עוד אמרה כי "מעדות המשיב ובת הזוג עולה כי הם המגדלים את התינוק. לא ידע לתת מענה לסימנים הכחולים שהתגלו בגופו ולסימני החבלה בקרקפת משני צידי ראשו. השיב לחוקרת כי לא שם לב לסימנים במהלך היום או לשטפי הדם: 'לא יודע מה להגיד לך'".
השופטת הטילה ספק בכך שאב לא ידע להסביר כיצד הגיעו סימני החבלה לגופו של בנו. "בשלב זה קיים חשד סביר כי המשיב עבר את העברה המיוחסת לו. המשיב יכל לתת הסבר להימצאות הממצאים בגופו של הקטין. יש לוודא הימצאות חוות דעת רפואית משפטית".
הוריהם של בני הזוג אמרו בתום הדיון כי אינם מאמינים שמדובר בהתעללות. "אני מכירה אותו כבר חמש שנים, הבן אדם כמו בן בית אצלי. אני לא מאמינה שהוא עשה את זה", אמרה אימה של האם על האב החשוד. היא האשימה את הרופאים שלא בדקו לטענתה את תלונות ההורים לפני חודש: "אם היו עושים סי.טי לפני חודש, יכול להיות שהוא לא היה מגיע למצב הזה".
עו"ד שרון וקנין המייצג את החשוד מסר: "אין כאן מסקנה חד משמעית ממה נגרמו החבלות. אין מחלוקת שחבלות על התינוק קיימות. אין מחלוקת שהתינוק הזה עבר פעולות החייאה קשות. הרופא בעצמו אמר 'ביצעתי בו פעולות החייאה'. הוא לחץ לו על החזה. יכולות להיגרם חבלות באזור הצלעות כתוצאה מניסיון ההחייאה. התינוק הזה נחנק, הזמינו לו טיפול נמרץ על ידי האבא. האבא ביצע בו היימליך, הפך אותו, טפח לו על הגב, נתן לו מכות כדי שיחזור לו הדופק, ולכן כל החבלות הטריות הן חבלות שיש להן הסבר בנמצא".