חברת "אקסטנד" הישראלית נמצאת על סף מכירת רחפנים חדישים שפיתחה בסיוע משרד הביטחון ליחידות מובחרות בצבא ארצות הברית. מדובר ברחפנים שכבר נמצאים בשימוש במערכת הביטחון הישראלית.
גורמי ביטחון שהתנסו ברחפן הקטן מגדירים אותו בתור "לוחם נוסף בצוות" - "הלוחם ה-13", מאחר שצוותי לחימה ביחידות עילית בצבא האמריקני מורכבות מ-12 לוחמים. משתמשים בו בפעולות מורכבות באזורים בנויים. אמצעים רובוטיים וחישנים המותקנים עליו מאפשרים לו לפרוץ דלתות, להטמין מטעני חבלה קטנים ולזהות מחבלים.
2 צפייה בגלריה
הרחפן
הרחפן
הרחפן בפעולה
(צילום: xtend)
2 צפייה בגלריה
הרחפן
הרחפן
הרחפן מתקדם עם הלוחמים ונע עצמאית
(צילום: xtend)
הרחפן מסוגל לנוע באופן אוטונומי, מבלי שהלוחמים יידרשו לתפעל אותו. במקרה שהלוחמים צריכים באופן זמני להשתלט על הרחפן, הדבר נעשה באמצעות טאבלט קטן המוסתר במדים. ניתן גם לשלוט בו בסיוע משקפי תלת מימד שמקרינות מול עיני הלוחם את התמונה המשודרת מהרחפן. הסוללות הייחודיות שלו מאפשרות שימוש רציף של כחצי שעה - פי חמישה מכפי שניתן היה ברחפנים בגדול דומה רק לפני שנתיים.
המערכת החדשה כבר נבחנה בהצלחה על-ידי הצבא האמריקני, וייתכן שיחידות שלה יימכרו גם ל-FBI. יחידות מיוחדות של מערכת הביטחון בארץ שכבר עשו ברחפנים שימוש מבצעי הציגו אותה לבכירים אמריקנים שהגיעו לישראל בחודשים האחרונים.

בחברת "אקסטנד" אומרים שהיתרון המרכזי של רחפנים הללו הוא הפשטות שלהם. למרות התכונות המתוחכמות של הרחפן, הזמן הנדרש לחייל ללמוד איך להפעיל אותו הוא לא יותר משעתיים.
החברה הישראלית, שחלק מבכיריה הם צעירים יוצאי יחידות מובחרות בצה"ל ובוגרי הטכניון, מפתחת במקביל סדרות של רחפנים למשימות הצלה אזרחיות: מחיפוש נעדרים ועבריינים נמלטים, הטלת מים לכיבוי שריפות ומציאת לכודים ועוד. לפני שלוש שנים פיתחה החברה רחפנים קטנים ומהירים שיירטו בלוני נפץ ועפיפוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה.