בצה"ל ממשיכים לחקור את ניסיון פיגוע הדקירה בצומת גיתי אבישר שליד אריאל שאירע מוקדם יותר היום (שלישי). הלוחמת שסיכלה את ניסיון הפיגוע, רב"ט ל' מהגדוד המעורב רם, סיפרה כי "המחבל תקף אותי ואת המפקד שלי. ברגע שהוא תקף אותי, דחפתי אותו ונתתי לו מכות נשק". המחבל, עטאללה ריאן, התמקד בלוחמת שהייתה במקום - והחל להתקוטט איתה מטווח אפס תוך כדי שהוא חמוש בסכין וכמעט דוקר אותה שלוש פעמים.
לדבריה, לאחר מכן ניסה המחבל לדקור את מפקד הכוח, סמ"ל י'. "הוא הלך אל המפקד שלי, ועם סכין ביד ניסה לדקור אותנו כמה פעמים. המפקד שלי ירה בו כדור וחיסל אותו". המחבל נהרג במקום ולא היו נפגעים בקרב עוברי האורח או החיילים. הלוחמת ציינה: "בשביל זה התכוננו כל ההכשרה ובשביל זה אנחנו מוכנים תמיד".

2 צפייה בגלריה
הלוחמת שניטרלה את המחבל בניסיון הפיגוע בצומת גיתי אבישר
הלוחמת שניטרלה את המחבל בניסיון הפיגוע בצומת גיתי אבישר
המחבל התמקד ברב"ט ל', שהדפה אותו עם נשקה
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
זירת ניסיון הפיגוע באזור אריאל
זירת ניסיון הפיגוע באזור אריאל
זירת ניסיון הפיגוע באזור אריאל
(צילום: נדב גולדשטיין, TPS)
אחר הצהריים פרצו עימותים בין כוחות צה"ל שנכנסו לכפר קרוואת בני חסן, שבו מתגוררת משפחתו של המחבל, לבין צעירים פלסטינים במקום. כוחות צה"ל הגיעו לכפר כדי לבצע חיפוש בביתו.
סמ"ל י' עצמו תיאר את ניסיון הפיגוע מנקודת מבטו. "זיהיתי אדם שהתקדם לכיוון הצומת. הוא הגיע והתחיל לתקוף את החיילת שהייתה איתי, מיד החיילת נתנה לו כמה מכות נשק כי הוא היה מאוד קרוב אליה, דרכתי את הנשק ויריתי במחבל כדור אחד".
הוא אמר כי גם לאחר הירי המשיכו להדוף את המחבל. "המשכנו לתת לו מכות נשק, בעטתי את הסכין, וידאתי שהוא מנוטרל ולא מהווה שום איום וסכנה לא לכוח שלי ולא לאזרחים".