2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
יאיר לפיד
(צילום: AP)
שר החוץ יאיר לפיד ימריא בשבוע הבא לביקור רשמי ראשון באיחוד האמירויות ויחנוך את השגרירות שתיפתח באבו דאבי ואת הקונסוליה בדובאי.
הביקור יימשך יומיים ויתקיים בשלישי וברביעי, ומלשכתו של לפיד נמסר כי שר החוץ האמירתי, עבדאללה בן זאיד, יארח אותו. "יחסי ישראל ואיחוד האמירויות הם מערכת יחסים חשובה ומפירותיה נהנים לא רק אזרחי שתי המדינות, אלא גם המזרח התיכון כולו", אמר לפיד.
בתוך כך, ערוץ החדשות הישראלי i24NEWS שמשדר בשפות שונות הודיע הבוקר על הרחבת הפעילות שלו באיחוד האמירויות - עם קבלת רישיון שידור במדינה המפרצית. הערוץ יפתח משרד מקומי וישתף פעולה עם חברות תקשורת באיחוד האמירויות.
2 צפייה בגלריה
מסגד שייח' זאיד
מסגד שייח' זאיד
אבו דאבי
(צילום: איתי בלומנטל)
מאז כינון היחסים עם המדינות במפרץ אף גורם ישראלי לא ביקר בה באופן רשמי וגלוי. אחרי המשבר הדיפלומטי עם ירדן שגרם לביטול הביקור הראשון של נתניהו באמירויות לפני שלושה חודשים, ראש הממשלה לשעבר סיכל את הנסיעה המתוכננת של שר החוץ הקודם גבי אשכנזי כדי שלא יהיה הראשון במדינה. גם אז תכנן שר החוץ לחתום על ארבעה הסכמים שונים, לחנוך את השגרירות הישראלית באבו דאבי ואת הקונסוליה בדובאי.
אשכנזי לא היה השר הראשון שנסיעתו לאמירויות סוכלה בהנחיית לשכתו של נתניהו. גם אופיר אקוניס, עמיר פרץ ובני גנץ היו אמורים להגיע לביקור רשמי ונאלצו לבטל את הגעתם.