מכתבי זימון לשימוע לפני העמדה לדין נשלחו לבעלת גן "טולי" ברמלה, ליטל ברסי ולבן זוגה. צוות הסייעות בגן נאשם באלימות כלפי הפעוטות, אך השניים טענו כי לא ידעו על המתרחש. לפי החשד, מיוחסת להם תקיפת קטין על ידי אחראי והפרת חובת הדיווח. בתום השימוע תחליט הפרקליטות אם להעמיד אותם לדין ובאילו עבירות.
3 צפייה בגלריה
ליטל ברסי
ליטל ברסי
ליטל ברסי בהדיון בהארכת מעצרה
(צילום: עמית שעל)
3 צפייה בגלריה
הורי גן טולי הפגינו מול ביתם של בעלי הגן
הורי גן טולי הפגינו מול ביתם של בעלי הגן
הורי הפעוטות מפגינים מול ביתה
(צילום: שחר גולדשטיין )
ברסי טענה בחקירתה כי "הסייעות עשו את זה מאחורי הגב שלי. האירועים היו רק אחרי שיצאתי מהגן ולא הייתי מודעת אליהם. בגלל המצב הבריאותי שלי נאלצתי להיעדר מהגן כחודשיים". לדבריה, "אם היו נוהגים כך בילדיי שלי, הייתי מרגישה נורא. בחיים לא הרמתי יד. הפרדתי בין ילדים שרבו, ולפעמים צריך להפעיל קצת כוח, אבל מעולם לא הרבצתי".
באוגוסט הוגש כתב אישום נגד ארבע סייעות בגן בגין התעללות בפעוטות. הסייעות רוחמה סעד (37), נירית שוויד (46), ננה (חני) צאצאשווילי (50) ואורלי שרגני (37) נאשמות בריבוי עבירות של התעללות בקטין ותקיפת קטין על ידי אחראי.
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נעמי מששה מפרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד, הסייעות היו אחראיות על הטיפול בתינוקות ובפעוטות בני שלושה חודשים עד שלוש שנים וחצי. הן התעללו ותקפו 26 פעוטות והשתמשו לשם כך בחפצים שונים.
3 צפייה בגלריה
רוחמה סעד ו נירית שוויד סייעות התעללות ב פעוטות ב שפלה רמלה
רוחמה סעד ו נירית שוויד סייעות התעללות ב פעוטות ב שפלה רמלה
הסייעות רוחמה סעד ונירית שוויד
(צילום: נדב אבס )

עוד צוין בכתב האישום כי ארבע הסייעות אחזו בפעוטות בחוזקה, משכו בידיהם וברגליהם כדי לגרור אותם, הרימו אותם והטיחו אותם בחוזקה על מזרנים ועל כיסאות, סטרו להם והשליכו עליהם חבילות מגבונים וצעצועים.
יתרה מזאת, הנאשמות סעד ושוויד נהגו להשפיל את הפעוטות בכך שפיזרו חטיפים על הרצפה ואילצו אותם לאכול מהרצפה. כמו כן, השתיים נהגו להצליף בפעוטות באמצעות חיתול בד. הנאשמות צאצאשוילי ושרגני נהגו להאכיל את התינוקות בעודם ישובים בכיסא נענוע נמוך (טרמפולינה), תוך שדחפו את האוכל בכפית לפיהם, בניגוד לרצונם והתעלמו מהבכי שלהם. לאחר מכן, נענעו השתיים את הטרמפולינה בחוזקה ואף הטו אותה לאחור, כך שראשם של התינוקות כמעט נגע ברצפה.