בבוקר שאחרי כניסתה לתוקף של הפסקת האש בין ישראל לחמאס, אמרה אמו של אורון שאול, שנפל בצוק איתן וגופתו מוחזקת מאז ברצועת עזה: "הפעם הייתי בטוחה שאורון והדר יחזרו". את הדברים היא אמרה בריאיון לאולפן ynet.
"אני כבר שבע שנים מצפה שאורון יחזור הביתה", אמרה זהבה שאול, "וכל פעם שיש איזושהי הרגשה שאנחנו הולכים בכיוון - זה נגמר. הפעם, כשיש הפסקת אש, הייתי בטוחה שיחזירו לנו את אורון והדר, מה שלא קורה, וזה עצוב מאוד. אין סיבה מוצדקת להתעלם מאיתנו ואני חושבת שזה הזמן. ממשלת ישראל, מערכת הביטחון, שכולם יבינו שעברו כבר שבע שנים והגיע הזמן לעשות עסקה כדי להחזיר לנו את אורון".
לדברי שאול, "אחרי מבצע צוק איתן חשבתי שהנה, עכשיו יחזירו לי את אורון. זה לא קרה. עברנו מערכה נוספת וגם כאן אני לא רואה שלמישהו אכפת כדי להחזיר אותו. אני רוצה לצטט את איתן בן אליהו, לשעבר מפקד חיל האוויר, שאמר שעכשיו זה הזמן הכי טוב, כי בסוף כל מלחמה עושים חילופי שבויים. אני מקווה שראש הממשלה ושר הביטחון ייקחו זאת לתשומת לבם ולא יפספסו את ההזדמנות הזו שאנו מחכים לה הרבה זמן. עד מתי אחכה? כמה זמן? זה כואב לי מאוד. אני רוצה את הבן שלי אורון כאן ועכשיו".
3 צפייה בגלריה
אורון שאול והדר גולדין
אורון שאול והדר גולדין
אורון שאול והדר גולדין
צור גולדין, אחיו של הדר גולדין שנפל גם הוא בצוק איתן, אמר בריאיון לאולפן ynet: "אנחנו במאני-טיים של המבצע. מלוא האחריות להעלות את נושא השבת הבנים מוטלת על הרמטכ"ל ושר הביטחון. המבצע לא נגמר. החיילים עשו את העבודה, אבל הם רק מייצרים מציאות מסוימת בשטח. האחריות נופלת על מי שמנהיג את הספינה ועכשיו כותב את ההסכמים ואת המציאות בשטח".
לדברי גולדין, "אחי הדר נחטף במהלך הפסקת האש בצוק איתן, אותה הפסקת אש שיצרו האמריקנים והאו"ם. בשעה 09:20, פחות או יותר, תוך הפרת הפסקת אש, במארב שהכין חמאס - הדר נחטף. מהרגע ההוא עד הפסקת האש השנייה שהייתה יצאנו לדבר והראינו חוסן ישראלי. לוחמים סיפרו על תוצאות המבצע וכמה נהרגו. החיילים עשו את העבודה, אבל הם רק מייצרים מציאות מסוימת בשטח.

"מלוא האחריות נופל על מי שמנהיג את הספינה ועכשיו רושם את ההסכמים וההישגים וזה התוצאות. לא משנה מה החיילים עושים אם הכול נזרק לפח מיד בזילות ובהפקרות ברשימת ההסכמים. יש לנו חלון זמן של שבוע פחות או יותר שבו הצוותים הישראלים נמצאים במקום שבו נכתבים ההסכמים".
-רה"מ או גורמים אחרים שוחחו איתכם? קיבלתם מסרים לקראת השבוע הזה? "לא רק שהם לא שוחחו, בצורה שיטתית כל המבצע הזה הם פעלו כדי לסכל התבטאויות של המשפחה; לבחון ולראות כיצד אפשר להתמודד עם עניינים של המשפחה. לאט לאט אנחנו מעכלים ואוגרים נתונים ומבינים שהמבצע הזה תוכנן מראש כדי לסכל את נושא השבת הבנים. אנחנו חושבים שיש פה אנשים שצריכים ללכת הביתה בגלל האופן שבו הסיפור הזה התנהל. ליאור לוטן, שהיה צריך לנהל את סיפור השבת הבנים ולא ניהל, מסתובב ואומר שהאסון הכי גדול לתוצאות ולהישגים של ישראל שנושא השבת הבנים נשאר חשאי ומושתק".
גולדין הוסיף: "כשיש לך אויב שהוא כל כך קטן ומוחלש, נותנים לו את כל הכלים והקרדיט להציג הישגים ענקיים במקום ללחוץ עליו בכל הכלים ברמה הציבורית הגלויה ולהפוך את הסיפור הזה למטרה. זו הפעם הראשונה שיש הפקרה שיטתית לא להשיב את הבנים הביתה וזה מתן לגיטימציה ומסר לציבור שלא צריך להשיב חיילים שהושארו מאחור. אני חושב שזה מסר מסוכן ואסור לנו כציבור להרפות. קובעי המדיניות מתנהלים בצורה שחוטאת ושגורמת נזק של ממש לעתיד שלנו ושל ילדינו. אם הגענו לשפל המדרגה ואנחנו לא קובעים את המחירים לאויב - אנחנו צריכים להתעורר ולהתפכח".
3 צפייה בגלריה
עצרת מחאה מול ביתו של בני גנץ בהשתתפות משפחת אורון שאול והדר גולדין לאחר ההכרזה על הפסקת האש
עצרת מחאה מול ביתו של בני גנץ בהשתתפות משפחת אורון שאול והדר גולדין לאחר ההכרזה על הפסקת האש
שמחה גולדין בהפגנה מול ביתו של גנץ
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
עצרת מחאה מול ביתו של בני גנץ בהשתתפות משפחת אורון שאול והדר גולדין לאחר ההכרזה על הפסקת האש
עצרת מחאה מול ביתו של בני גנץ בהשתתפות משפחת אורון שאול והדר גולדין לאחר ההכרזה על הפסקת האש
(צילום: יריב כץ)
בהמשך היום השתתף צור ואביו שמחה גולדין בהפגנה מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין, לצד עוד כ-100 מפגינים. המפגינים תלו שלטים שבהם נכתב "כשמפחדים מיחיא סינוואר מפקירים את אורון והדר", ו"הבנים עדיין בעזה". גל שוורץ, שהיה בצוות של הדר ולחם איתו ב"צוק איתן", אמר בהפגנה: "זה הזוי שעברו שבע שנים והדר עדיין לא כאן. עכשיו זה הזמן, עכשיו זו ההזדמנות להחזיר אותו. עכשיו הזמן להחזיר את הבנים".
שמחה גולדין אמר בהפגנה: "אני רוצה לומר לראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, נכשלתם במבצע. הייתם יכולים לנצח אם הייתם מחזירים את הבנים. הפקרתם אותם פעם שנייה. יש עדיין אפשרות להחזיר אותם לפני שאתם פועלים לשיקום עזה. הרמטכ"ל של צוק איתן, בני גנץ, הפקרת פעם שנייה את הדר. תתקן את זה לפני שיהיה מאוחר. הרמטכ"ל אביב כוכבי, לא הבאת את החיילים שלך הביתה. הפקרת אותם שוב בשדה הקרב. תתקן את זה עכשיו. תביא אותם הביתה. זה פוגע בצבא. כולם יודעים שצהל מפקיר את החיילים בשדה הקרב. ראש הממשלה הוא כמובן האחראי הראשי. ללא השבת החיילים זה לא ניצחון. זה על שמכם".