נמשכת העלייה ההדרגתית במספר חולי הקורונה שמצבם קשה: על פי הנתונים המעודכנים הערב (יום ד'), מספרם עלה לשיא של 549 חולים. מספר המונשמים כעת - 140. מחצות נפטרו עוד 13 איש מסיבוכי הנגיף, ומפרוץ המגפה מספר הנפטרים הגיע ל-1,165.
מחצות אובחנו עוד 3,670 חיוביים לנגיף, ובסך הכול מספר המאומתים מפרוץ המגפה הגיע ל-170,465. שיעור הבדיקות החיוביות היום הסתכם ב-8.4% - מעט נמוך יותר מבימים האחרונים.
1 צפייה בגלריה
הצוות הרפואי המחלקת הקורונה בסורוקה
הצוות הרפואי המחלקת הקורונה בסורוקה
מחלקת הקורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע
(צילום: AFP)
מוקדם יותר התפרסם דו"ח חדש של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שהצביע כי התפשטות הנגיף מתרחשת בכל הארץ - ולא רק אצל החרדים והערבים.
לפי דו"ח אמ"ן, בשבועות האחרונים ניכרת עלייה בתחלואה הארצית המתבטאת באחוז בדיקות חיוביות גבוה לצד עלייה משמעותית בכמות הבדיקות. מניתוח נתוני התחלואה, כתבו, עולה כי "לצד רמות התחלואה הגבוהות המוכרות עד כה בשני מגזרים (ערבי וחרדי), בשבועות האחרונים קיימת עלייה ניכרת בתחלואה במגזר הכללי. עלייה זו באה לידי ביטוי הן באחוז החיוביים והן בכמות המאומתים החדשים".

בדו"ח נכתב כי "גם בחינת ההתפשטות הגאוגרפית של התחלואה מעלה בבירור כי מגמת התחלואה במגזר הכללי נמצאת בעלייה. כך, מספר הערים בעלות תחלואה גבוהה הולך וגדל, וכן חלה החרפה בנתוני התחלואה בכל עיר".
אם ב-25 באוגוסט 41% מתושבי הערים שבהן יותר מ-40 אלף איש חיו בערים שבהן המגפה בתאוצה, מאז חלה עלייה דרמטית בנתון זה. ב-1 בספטמבר 81% מהתושבים כבר חיו בערים עם מגפה בתאוצה, ב-8 בספטמבר - 97% ואתמול עמד נתון זה על לא פחות מ-98%.
פורסם לראשונה: 19:31, 16.09.20