6 צפייה בגלריה
בני גרלוף
בני גרלוף
סגן בני גרלוף
קרוב משפחתו פיקד על צוללת של הצבא הגרמני במלחמת העולם השנייה - ובקרוב הוא יפקד בעצמו בספינה מתוצרת גרמנית כחובל בחיל הים הישראלי: סגן בנימין (בני) גרלוף, שסיים בשבוע שעבר קורס חובלים, הפך ככל הנראה לנוצרי-משיחי הראשון שיפקד בספינת טילים ישראלית.
גרלוף, שמתגורר ביישוב גבעת זאב סמוך לירושלים, נולד בארץ. ואולם, הוריו, ממוצא גרמני וצ'כי, עלו לישראל לפני 25 שנה כנוצרים דתיים אדוקים אוהבי ישראל. כתושב קבע המחויב בגיוס לצה"ל, לבני ולאחיו לא היה ספק שיתרמו הכי רחוק שיוכלו בשירותם הצבאי.
אחיו שירת כמפקד מחלקה בחטיבת כפיר ואחותו כלוחמת ביחידת עוקץ. בני בעצמו סיים גיבוש לשייטת 13 אך לא עבר אותו. ואז, לפני כשלוש שנים, עם גנים רחוקים של חובל ממשפחתו, הוא נשאר בסביבה הימית כשהתקבל לקורס החובלים היוקרתי. בשבוע שעבר הוא סיים את הקורס במגמת שיט לצדה של החובלת הדתייה הראשונה, סגן יעלה אשווגה מקריית נטפים בשומרון, שסיפורה פורסם בשבוע שעבר ב"ידיעות אחרונות".
6 צפייה בגלריה
בני גרלוף בטקס סיום קורס חובלים
בני גרלוף בטקס סיום קורס חובלים
עם משפחתו בסיום קורס חובלים
גרלוף מעדיף להגדיר את עצמו נוצרי מאמין, ובשיחה עם ynet הסביר: "לעם ישראל בארץ ישראל יש חלק משמעותי באמונה שלנו. סבא רבא שלי היה כומר במהלך מלחמת העולם השנייה, בזרם גרמני שהתנגד לנאציזם ולכן הוא נרדף על ידי הנאצים ובגין כך נכלא.
"סבא רבא מהצד השני סייע לחברו היהודי לשלוח חבילות מזון לקרובי משפחתו במחנות הריכוז, ועד היום יש לנו חלק ממכתבי התודה שהוא שלח לו. משם, מאותם ימים, הושרשה במשפחתי האהבה לישראל ואבי הגיע כבר בגיל 18 לפה כדי להתנדב. בעינינו, עם ישראל וארץ ישראל הם חלק מתוכנית של אלוהים וזו הסיבה שאני משרת בצה"ל וחשוב לי להגן על המדינה".
6 צפייה בגלריה
בני גרלוף בטקס סיום קורס חובלים
בני גרלוף בטקס סיום קורס חובלים
"לעם ישראל יש חלק משמעותי באמונה שלנו"
בתמונה בשחור לבן שהוא והוריו שומרים עד היום, סיפורו הייחודי של סגן גרלוף מקבל משמעות מרתקת: בתמונה נראים בני משפחתו בחתונה שנערכה בדרום גרמניה בתחילת שנות ה-40, ובולטת בה דמות לובשת שחורים של קצין בצי ימי. מדובר בדוד של סבתו, רופא במקצועו, שגויס לצבא הגרמני לאחר פרוץ המלחמה וקודם לפקד על צוללת שבסופו של דבר הוטבעה, ככל הנראה על ידי הצי הבריטי.
"אני לא יודע עליו הרבה פרטים, מלבד העובדה שהוא חויב להתגייס", סיפר גרלוף. "סבתא שלי הדגישה תמיד שהוא לא היה נאצי. זה בהחלט לא בנאלי ולכן זה סיקרן אותי. כשעשיתי עבודת שורשים בכיתה ז', סבא וסבתא שלי סיפרו לי שהגיעו ארצה גם בעבר כדי להתנדב לסייע לניצולי שואה. סבתא זכרה שאבא שלה הקריא לה פסוקים מהתנ"ך כילדה. היא גילתה לי שפעם, כילדה, היא חזרה מבית הספר ועשתה מול משפחתה את תנועת 'הייל היטלר', ואביה מיד הבהיר לה שבבית שלהם לא עושים את התנועה הזו. אחד מחברי המשפחה שלהם, רופא יהודי, נתן להם למשמורת מנורה לפני שנאלץ לעזוב".
6 צפייה בגלריה
סבו של בני גרלוף ואחיו בזמן מלחמת העולם השנייה
סבו של בני גרלוף ואחיו בזמן מלחמת העולם השנייה
סבו של בני גרלוף ואחיו בזמן מלחמת העולם השנייה
6 צפייה בגלריה
מפקד הצוללת ומשפחתו
מפקד הצוללת ומשפחתו
מפקד הצוללת ומשפחתו
6 צפייה בגלריה
מכתב של הזוג היהודי ששלח כתודה על החבילות מזון ובגדים
מכתב של הזוג היהודי ששלח כתודה על החבילות מזון ובגדים
מכתב של הזוג היהודי ששלח כתודה על חבילות המזון והבגדים
מרבית בני משפחתו של גרלוף עדיין מתגוררים באזור העיירה נוינברג שבלב היער השחור, לא רחוק מהעיר שטוטגרט. "קשה בתור לא-יהודי למצוא פה את מקומך ולהשתלב דתית וחברתית, אבל בקורס זכיתי להקשבה והתחשבות מצד המפקדים והחברים", ציין סגן גרלוף. מאחר שבבית התפילה של קהילתו בארץ נוהגים להתפלל בימי שישי, גרלוף לא התקשה לשמר את אמונתו לאורך הקורס, ולמעשה התמזג עם חבריו היהודיים-דתיים לצוות בזמני התפילה שלהם.
"אני מתפלל בעברית וקורא מהתנ"ך בעברית ובקורס חובלים גם ככה סוגרים בבסיס בחלק מהחגים, אבל בחג המולד אפשרו לי לצאת לחופש", סיפר הלוחם. "בגללי אפילו שונתה הסמנטיקה בקורס ל'זמני תפילה לדתיים'. יש דברים בכשרות היהודית שבהם אני מקפיד מתוך כבוד לדת ולמסורת היהודית וגם לפקודות בנושא. לא אבוא עם סנדוויץ' מהבית שיש בו נקניק חזיר כי זו מדינה יהודית ודמוקרטית וחשוב לי שיישמר בה צביון יהודי".

קרובי משפחתו של סגן גרלוף צפו בטקס סוף קורס חובלים דרך הזום, ולדבריו, הם התרגשו מאוד: "רובם גרים בגרמניה וסבא וסבתא במיוחד שמחו לראות אותי עם מדי חיל הים ודרגות קצונה. סבתא בת ה-89 עדיין בגרמניה ומתפללת תמיד לכיוון ירושלים וגם סבי בן ה-93 הביע גאווה בי".
סגן גרלוף ישמש כקצין משמרת בגשר הפיקוד של אח"י עוז - ספינת חיל הים החדשה מדגם "סער 6", שתגיע בחודשים הקרובים מנמל קיל בצפון גרמניה. בקרוב יודיעו לקצין אם יהיה כלול בצוות שיטוס לגרמניה להשיט את הספינה הגדולה מהנמל הגרמני שבו יוצרה לבסיס בנמל חיפה. "זו בהחלט יכולה להיות סגירת מעגל אישית ומשמעותית עבורי", הוא מודה. "במהלך הקורס, שדורש יכולות שונות ומגוונות, הפלגנו כבר מאתונה עם הצי היווני אבל זה משהו אחר".