2 צפייה בגלריה
 המכללה לשוטרים בבית שמש
 המכללה לשוטרים בבית שמש
המכללה לשוטרים בבית שמש
(מתוך אתר משטרת ישראל)
קורס פו"מ (פיקוד ומטה) נחשב לקורס היוקרתי ביותר במשטרת ישראל. מדובר בקורס שאליו ניגשים המצטיינים מבין קציני המשטרה בדרגת רב-פקד, המיועדים לקידום לדרגות הגבוהות יותר. מלבד יכולתם המקצועית צריכים הקצינים גם רקע שירותי נקי על מנת שיתאפשר קידומם בסולם הדרגות.
אלא שלקורס האחרון שנפתח בשבוע שעבר שובץ רפ"ק ליאור בן סימון, קצין משטרה מחטיבת הדוברות – שנגדו מתנהל בימים אלה ממש תיק פלילי בבית המשפט על העסקת עובד זר בניגוד לחוק, ושל-ynet נודע כי הוא נאשם בו בהעסקה שלא כדין, העסקה ללא היתר והעסקה ללא ביטוח רפואי של העובד. "זאת שערורייה", אמרו גורמים שנחשפו למידע במכללה לשוטרים בבית שמש.
סיפורו של רפ"ק בן סימון אמור היה להיות ידוע ונהיר למפקדיו. לפני כשנתיים אף פורסם על ידי גיא פלג בחדשות 12 כי במחלקת ההגירה חושדים בביתו של הקצין בעבד עובד זר ללא אישורים. אז האירוע היה עוד בתחילתו, ורפ"ק בן סימון עדיין לא נחקר. בשלב מסוים נכנסו לתמונה חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים, שחקרו אותו בחשד לשיבוש הליכי חקירה, אבל תיק זה נסגר בסופו של דבר.
2 צפייה בגלריה
קצין משטרה קיבל קורס יוקרתי מהמשטרה למרות שמואשם בפלילים
קצין משטרה קיבל קורס יוקרתי מהמשטרה למרות שמואשם בפלילים
כתב האישום נגד רפ"ק בן סימון
אלא שחוקרי מינהלת ההגירה של משרד הפנים המשיכו לעסוק במקרה. הם הצליחו לגבות עדות מהעובד וגילו כי על אף האישור שניתן לו לעסוק בסיעוד קשישים, הוא עבד גם בניקיון בכמה בתים באילת – ביניהם גם בביתו של רפ"ק בן סימון. למרות החקירה, רפ"ק בן סימון כיהן בעוד שני תפקידי רוחב בחטיבת הדוברות של המשטרה – תחילה בלשכת הדוברות הארצית ולאחרונה מונה לדובר מחוז חוף.
כאשר שאלת הקידומים במשטרה עולה לדיון, כל חטיבה ממליצה על הקצינים שראויים לקידום. המצטיינים מבין אותם קצינים בדרגת רפ"ק נשלחים לקורס שמתקיים במשך כמה חודשים במכללה לשוטרים בבית שמש. על פי שיחות עם קצינים בכירים במשטרה, לקורס זה ניגשים אותם קצינים מוערכים שהתיק המשמעתי שלהם נקי – דבר מאפשר להם לקבל לאחר הקורס את דרגת סגן הניצב בתפקידם הבא.
"לאדם עם תיק משמעתי שעדיין מתנהל יהיה קשה מאוד להגיע לקורס הזה", אמר גורם בכיר במשטרה. "ברור שמי שסוחב תיק פלילי לא יכול להיות בקורס כזה, כל שכן אם הוא עדיין מתנהל".
ממידע שהגיע לידי ynet עולה שנגד בן סימון מתנהל ממש בימים אלה תיק פלילי בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע. בכתב האישום שהוגש נגד בן סימון ורעייתו על ידי המחלקה המשפטית במינהלת ההגירה נכתב: "הנאשמים העסיקו את העובד משך כשנה שלא על פי היתר כדין". בן סימון נאשם בהעסקה שלא כדין, העסקה ללא היתר והעסקה ללא ביטוח רפואי של העובד.
סנגורו של בן סימון, עו"ד יהונתן רבינוביץ', מסר בתגובה: "מדובר בחטא על פשע שבו הוגש נגדו כתב אישום רק בשל היותו קצין משטרה ושלא בצדק. הוא ואשתו וכן אזרחים רבים באילת ובארץ נפלו בשגגה לכדי טעות והעסיקו עובד זר השוהה בארץ שנים רבות ועובד במקומות שונים דבר היצר מצג שווא כאילו שהייתו בארץ חוקית. לאחר שנעצר העובד, בן סימון הוא זה שדווח לרשות כי העסיקו מספר פעמים בודדות תוך לקחת אחריות מלאה. באופן לא ברור החליטו במח"ש לחקור מידע שקרי הנועד לפגוע בקצין בגין שיבוש הליכי חקירה. בסיום החקירה הוכח מעבר לכל ספק כי המידע היה שקרי והתיק נגנז מחוסר אשמה.
"רשות האוכלוסין, לטעמנו באופן שערורייתי ופסול, הגישה נגד בן סימון ואשתו ונגד שני אזרחים שהיו מבין מכריו, כתב אישום בגין העסקת עובד זר, בניגוד להתנהלות הרשות נגד אזרחים אחרים שהעסיקו את עובד זה.
"במהלך המשפט נחשף שבמהלך השנים האחרונות, אף שנעצרו עשרות עובדים זרים שעבדו ברחבי אילת, לא הוגש נגד אף אזרח כתב אישום, ובמקרים חריגים בהם המעסיק היה בעל עסק - ניתן קנס בלבד. עוד עלה במהלך המשפט שהמחלקה לחקירות שוטרים מחזיקה במידע שלא עבר לתביעה ולא להגנה ולדעת ההגנה יכול להיות חומר שיכול לזכות את הנאשם בדין".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "ההליך שהתנהל במח"ש בעניינו של הקצין נסגר מחוסר אשמה. באשר להליך המתנהל ברשות ההגירה והאוכלוסין, הרי שהנושא ייבדק".