לילי ומיכאל (שמות בדויים), הוריה של בת הארבע שהותקפה מינית סמוך לבית כנסת בירושלים בידי אברהם לשם (24) מקצרין, שהורשע במעשה מגונה אך זוכה מעבירת אונס, סיפרו היום (ד') בריאיון לאולפן ynet על תחושתם נגד החלטת בית המשפט. "אנחנו כועסים, מאוכזבים ומוכנים למאבק", אמרו.
2 צפייה בגלריה
ההורים של הילדה
ההורים של הילדה
"הילדה הייתה מחפשת אותו ברחוב". ההורים
(צילום: אלכס קולומוסקי )
"אנחנו כבר שנתיים בתוך זה", אמר האב מיכאל, "הולכים לטיפול כל שבוע, גם הילדה וגם אנחנו. זה תהליך ארוך ועכשיו פתחנו הכול, וזה כואב עוד פעם".
- לילי, היא מודעת למה שקרה? היא מודעת להחלטה, להשלכות? "לא, לא סיפרנו לה. אחרי האירוע, לפני שהמשטרה תפסה אותו, היינו הולכים איתה ברחוב והיא הייתה מחפשת אותו. היא הייתה אומרת 'אימא, זה לא האיש הזה אבל זה המכנסיים האלה, וזה כמו הזקן הזה אבל הוא קצת יותר ארוך'.
"בערב פסח, כשהמשטרה התקשרה ואמרה שתפסו אותו וסיפרנו לה שהוא בבית הסוהר, היא אמרה 'עכשיו הוא לא יפגע'. אז איך אני אמורה עכשיו לספר לה שהוא ייצא? שהוא כן יכול לפגוע?", אמרה האם.
- כשהשופטת זיכתה אותו מעבירת האונס, מה הרגשת מיכאל? "קושי גדול. שתקנו המון זמן, רק לאחרונה פרסמנו את זה. סיפרנו למשפחות שלנו וזה כאב גדול. נחשפנו כי אנחנו מבינים שיש פה עוד אנשים שנפגעו ואנחנו מבינים שהולכים לשחרר עבריין. אני עובד עם נוער וצעירים בסיכון כבר 13 שנים. איך אסתכל על עצמי במראה אם לא קמתי וזעקתי? רצינו לשמור, מכירים אותנו בשכונה. לא יכולנו לשתוק".

2 צפייה בגלריה
הוריה של הילדה בת ה-4 שהותקפה מינית ע"י אברהם לשם
הוריה של הילדה בת ה-4 שהותקפה מינית ע"י אברהם לשם
"החלטה מקוממת ופוגעת". ההורים
(צילום: גלעד כהן)
האב אמר כי ההחלטה "מקוממת ופוגעת - פוגעת בנו ובילדה שלנו. היא פוגעת בשכונה ובאנשים פה שרוצים להסתובב בשקט". עוד הוא הוסיף: "האסימונים נופלים לאט אבל אנחנו מבינים. יש לי חברים שגרים באפרת, שם הוא הסתובב לפני שהוא פגע בבת שלי והם מבינים שגם שם הוא כנראה פגע, כי זה משהו סדרתי שקורה וזה מפחיד".
-לילי, את אומרת שהמאבק הזה לא נגמר. "נכון. אנחנו מקבלים מידע שלפיו הוא פגע בעוד ילדים בצפון. טאטאו מתחת לשטיח והשתיקו את זה".
"אנחנו ניאבק ונתבע גם אזרחית", המשיך האב, "נבין גם מי אלה ששתקו, אנחנו מגייסים את כל הכוחות כי אתמול נשברנו, אבל נהיה חזקים. אנחנו מגייסים משאבים, לא נוותר".
עו"ד לירון מלכה, המייצגת את הנאשם, התייחסה לטענות ההורים: "ככל הידוע לי, אין כיום טענה כי מרשי פגע במאן דהו".
נגד אברהם לשם הוגש באפריל אשתקד כתב אישום בגין אונס ומעשה מגונה בילדה, כחודש לפני הגשת כתב האישום. בספטמבר שעבר בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה אותו כאמור מעבירת אונס, והרשיע אותו בביצוע מעשה מגונה. אתמול אותו בית משפט גזר על לשם שלוש וחצי שנות מאסר.
  • לחצו כאן אם אתם מעוניינים לסייע למשפחה במימון.