בוריס ג'ונסון, שספג ביקורת קשה על ניהול משבר הקורונה, מרוצה מהקצב של מבצע החיסונים בבריטניה. הממשלה שלו עמדה ביעד שהציבה: 15 מיליון חיסונים עד 15 בפברואר. רוב המתחסנים מגיעים מקבוצות הסיכון ומהצוותים הרפואיים. ראש הממשלה ג'ונסון אמור להחליט השבוע על קצב היציאה מהסגר, השלישי שהוטל מתחילת המגפה.
על הסרת הגבלות הסגר אמר היום ג'ונסון: "אנחנו חייבים להיות זהירים. מה שאנחנו רוצים לראות זה תהליך שיהיה זהיר – אבל בלתי הפיך. אם נוכל נקבע תאריכים, אבל אם בגלל שיעור ההדבקה ניאלץ להתעכב מעט – לא נהסס לעשות זאת". ג'ונסון אמר ששיעור התחלואה בבריטניה עדיין גבוה מאוד, ושיותר מדי חולי קורונה נמצאים במצב קשה.
3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מחזיק חיסון ל קורונה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מחזיק חיסון ל קורונה
ג'ונסון עם חיסון לקורונה
(צילום: AP)
לפני יותר מחודשיים הייתה בריטניה הראשונה במערב שמתחילה לחסן את אזרחיה נגד הנגיף. 15 מיליון איש, קרוב לרבע מאוכלוסיית בריטניה, קיבלו את המנה הראשונה של החיסון לקורונה - מתוכם יותר מחצי מיליון כבר קיבלו את המנה השנייה. שר הבריאות הבריטי, מט הנקוק, אמר היום שאספקת החיסונים תעלה בכפוף להגברת קצב הייצור.
מתחילת מבצע החיסונים היו לבריטניה מחלוקות קשות עם האיחוד האירופי, שכרגע לא עומד ביעדים שהציב. בתחילת ינואר בריטניה פרשה רשמית מהאיחוד האירופי. במהלך "מלחמת החיסונים" עם לונדון איימה בריסל לשבש את ייצוא החיסונים לממלכה.
לפי CNN מספר הבריטים שקיבלו עד כה את המנה הראשונה של החיסון גבוה ממספר המתחסנים בגרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, פולין ובלגיה יחד. ב-CNN הוסיפו ששיעור המתחסנים בבריטניה הוא השלישי בגובהו בעולם, אחרי ישראל ואיחוד האמירויות.
ג'ונסון נמצא תחת לחץ של המחוקקים ובעלי העסקים לפתוח את המשק שהושבת. שר הבריאות הנקוק אמר שמספרי המתים והמאושפזים עדיין גבוהים מדי, ולכן היציאה מהסגר חייבת להיות אחראית. "אנחנו חייבים לעקוב אחרי המידע", אמר והדגיש שחשוב להפעיל שיקול דעת כדי להבטיח שהמהירות של הסרת ההגבלות לא תפגע בבריאות האזרחים. "נבדוק את המידע לקראת הצגת מפת הדרכים של ראש הממשלה ב-22 בפברואר", אמר.

במטרה להאט את התפשטות הווריאנטים של נגיף הקורונה דורשת בריטניה כעת מנוסעים שמגיעים אליה מ-33 "מדינות אדומות" - שבהן שיעור התחלואה גבוה - להיכנס לבידוד של 10 ימים במלוניות. השר הנקוק אמר שממשלת בריטניה נמצאת במגעים עם מדינות אחרות כדי להנפיק לבריטים תעודות שמראות שהם מחוסנים, כדי שיוכלו לטוס לחו"ל.
מניין קורבנות הקורונה בבריטניה הוא החמישי בגובהו בעולם – 117,166 איש. רק בארה"ב, ברזיל, מקסיקו והוד מתו יותר מהנגיף. יותר מ-4 מיליון נדבקו בקורונה בבריטניה.