2 צפייה בגלריה
אירוח מפגש חוג התנ"ך במעון ראש הממשלה
אירוח מפגש חוג התנ"ך במעון ראש הממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בחצר המעון הרשמי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
משרד ראש הממשלה פרסם מכרז להעסקת "עוזר תפעול" למעון ראש הממשלה שיועסק במשרת אמון. לפי הגדרות התפקיד יתבקש אותו עובד לסייע ב"מילוי דרישות דיירי מעון ראש הממשלה בתפעול הבית". העובד יידרש לסיוע לממונה על תפעול מעון ראש הממשלה בתחומים: בינוי ותחזוקה, ציוד, ריהוט, ניקיון, גינון ועוד.
במודעת הדרושים נכתב כי העובד יידרש לתת סיוע לממונה בהפעלת שירותי תחזוקה בבית ראש הממשלה, ובכלל זה שירותי ניקיון, תחזוקת ציוד וכדומה, באמצעות עובדי המשרד או קבלנים חיצוניים. עוד יידרש לסיוע במעקב ובקרה על ביצוע עבודות הבינוי והתחזוקה בבית ראש הממשלה, תיקון הליקויים, והעברת דיווח לגורמים הממונים; סיוע לממונה בהתקנה ותפעול של מערכות תשתית למיניהן.
2 צפייה בגלריה
מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים
מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים
מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים
(צילום: גיא אסיאג, "ידיעות אחרונות")
עוד תחומים שבהם יידרש העובד לסייע: סיוע לממונה בהדרכה, הנחייה, פיקוח וקביעת סדרי עדיפויות בעבודת צוות מעון ראש הממשלה; סיוע לוגיסטי לקיום טקסים ממלכתיים, ביקורים מדיניים, פגישות עבודה ואירועים נוספים המתקיימים במעון ראש הממשלה; ביצוע תיקונים שונים הכוללים החלפת מנורות, טיפול במערכות הסקה, חשמל, מיזוג, השקיה, דלתות, ניקוי מרזבים ועוד.
במכרז נכתב כי העבודה היא בשעות לא שגרתיות ובסופי שבוע וחגים. מדובר במשרה מלאה. כמו כן נכתב כי "עם סיום כהונתו של הנבחר, חדלה מיידית העסקתו של עובד הלשכה בלשכתו, אלא אם כן הנבחר החדש ביקש להמשיך את העסקתו". במילים אחרות: אם בנימין נתניהו ומשפחתו יעזבו את המעון שברחוב בלפור - העובדים במשרות אמון יילכו ביחד איתם.

בנוסף פורסמה בימים האחרונים עוד מודעת דרושים לשתי משרות אמון נוספות של עובדי משק בית במעון רה"מ. במסגרת תיאור התפקיד, נכתב שהם אמורים לבצע את כלל עבודות משק הבית והשטחים הציבוריים במעון הרשמי של רה"מ, סיוע בהגשת כיבוד לדיירים ולאורחיהם בהתאם לצורך ולהנחיות הממונה על משק הבית.
בשנים האחרונות העובדים במעון רה"מ מועסקים במשרות אמון, כלקח מפרשת מני נפתלי וגיא אליהו שתבעו את משרד רה"מ ואת רעיית רה"מ על העסקה פוגענית.