רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, תקבל בימים הקרובים רכב מסוג סקודה סופרב משוריין. כך נודע ל-ynet. המכונית, שיוצרה בהזמנה מיוחדת, נמצאת בדרכה לארץ באונייה יחד עם כמה מכוניות דומות לבכירים מאובטחים נוספים, בהם ראשי הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואהוד ברק. לפי הערכות מומחי מיגון רכב, העלות עומדת על כ-1.5 מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
שרה נתניהו ורכב הסקודה
שרה נתניהו ורכב הסקודה
שרה נתניהו והסקודה
(צילום: EPA)
כבר לפני שנתיים פנה אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה לחשב הכללי באוצר בבקשה לאשר רכישת רכב ממוגן לרעיית ראש הממשלה, בנימוק של צורך ביטחוני. תחילה נתקלה הבקשה בהתנגדות בשל העלות הגבוהה של רכישת רכב ממוגן-ירי, אולם לאחר דין ודברים היא אושרה. שרה נתניהו טענה בעבר כי לא ביקשה רכב ממוגן וכלל לא הייתה מודעת לנושא.
רעיית ראש הממשלה לא מאובטחת על-ידי שב"כ, אלא על-ידי יחידת "מגן" במשרד ראש הממשלה, המאבטחת גם את ילדיהם של בני הזוג נתניהו, יאיר ואבנר.
2 צפייה בגלריה
הרכב החדש
הרכב החדש
הרכב החדש
עד היום הסיע משרד ראש הממשלה את שרה נתניהו בכלי רכב שונים ממאגר רכבי השרד, אך בדרך כלל ברכב ב"דרג שר" כגון אאודי A6 או סקודה סופרב. בעבר היא נסעה גם במכוניות מסוג פיג'ו 508, וולבו S80 ושברולט מאליבו. באופן רשמי, משרד ראש הממשלה אינו מגדיר את כלי הרכב המשרתים את שרה נתניהו כ"רכב צמוד" לרעיית ראש הממשלה, ובשל כך היא גם לא נדרשת לשלם "זקיפת הטבה" שמופחתת מהמשכורת לכל אזרח המקבל רכב צמוד.
עד היום לא הוקצה רכב משוריין לרעיות ראש הממשלה. במקרים נדירים היא הוסעה ברכב משוריין בנסיעות ליעדים מיוחדים או בתקופות רגישות, אך זאת הפעם הראשונה שהוקצה לה רכב משוריין שישמש רק אותה. כל שרי הממשלה (למעט שרי הביטחון והאוצר) אינם מוסעים ברכב משוריין.
במשרד ראש הממשלה סירבו להגיב על שאלה הנוגעת לעלות הרכב המשוריין, ומסרו: "הגורמים הביטחוניים המקצועיים, בהם שב"כ ואגף ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה, הם שקובעים את סוג הרכבים ורמת המיגון הנדרשת, ולא אף אחד אחר".
משב"כ נמסר: "מדובר ברכב אחד מתוך שורת רכבים שהוזמנו לפני שלוש שנים, המיועד להחליף צי רכבים ממוגנים עבור אישים מאובטחים. אין מדובר ברכב חדש שנרכש עבור משימת אבטחת רעיית ראש הממשלה. מדובר בהחלטה מקצועית של שב"כ ואגף הביטחון במשרד רה"מ. למאובטחים אין כל חלק בקבלת ההחלטות בעניין".
בהמשך פרסם ראש הממשלה נתניהו פוסט ובו טענה שהפרסום שקרי וכתב: "רעייתי האהובה שרה, אני מעריך אותך על העמידה האיתנה שלך מול הרדיפה והשקרים של התקשורת. תודה שלמרות הכל את ממשיכה לעשות רק טוב למען כל אזרחי ישראל ולמען משפחתנו".
הלל פוסק השתתף בהכנת הידיעה