פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, עדכן את שרי הממשלה כי 12 נשים שנדבקו בקורונה בעודן בהיריון מתקדם מאושפזות במצב קשה. לדבריו, מצב התחלואה כרגע הוא הטוב ביותר מתחילתו של הגל השני, ובחלוקה למגזרים - מקדם ההדבקה הנמוך ביותר נמצא דווקא בחברה החרדית.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת
(צילום: AFP)
בריאיון לאולפן ynet הבוקר אמר אש כי הוא חושש שהתקהלויות בפורים יביאו להתפרצות גדולה נוספת של המחלה. לדבריו, משרד הבריאות ישקול להטיל מגבלות בחג לצד אכיפה שוויונית.
כשנשאל אם המוטציה הבריטית מסוכנת יותר מהנגיף המקורי, השיב פרופ' אש: "קשה לדעת בלי לעשות מחקר שעשוי היטב. אני יודע להגיד שלפי הנתונים יש לנו יותר חולים במצב קשה בגילאי 50-40, ויש 12 נשים בהיריון מתקדם שנמצאות במצב קשה בבתי החולים. להערכתי זה בגלל המוטציה, אבל אי אפשר להגיד בוודאות".
בתוך כך, בבית החולים קפלן הודיעו היום (ראשון) כי שתי נשים בהיריון שהגיעו למחלקות הקורונה בבית החולים נמצאות במצב קשה. האחת, בת 39 שלא הספיקה להתחסן נגד הנגיף, התאשפזה שלשום לאחר שהגיעה עם קשיי נשימה. בשל הידרדרות מהירה במצבה הוחלט ליילד את התינוק בשבוע ה-34 להיריון, במסגרת ניתוח קיסרי חירום. אישה נוספת, בת 29, הגיעה בשבוע ה-13 להיריונה והועברה לטיפול נמרץ כללי בשבוע שעבר. מצבה השתפר מאז, אך היא עדיין במצב קשה.
2 צפייה בגלריה
נחמן אש
נחמן אש
פרופ' נחמן אש
(צילום: הדר יואביאן )
ד"ר ילנה קישנבסקי, מנהלת טיפול נמרץ כללי בקפלן, אמרה כי "לצערנו הרב, אנחנו נתקלים שוב בנשים בהריון שהקורונה פוגעת בהן באופן קשה. מצבה של היולדת בת ה-39 הדרדר במהירות רבה, ולכן נאלצנו לבצע בה ניתוח קיסרי חירום, על מנת שנוכל להמשיך ולטפל בה. יחד עם זאת, היולדת עצמה מונשמת ומורדמת, ואנחנו ממשיכים להילחם על חייה. נשים בהיריון, בייחוד אלו המצויות בשליש השלישי להריונן, צריכות להתחסן על מנת להקטין את הסיכוי לחלות בקורונה ולאפשר להן להשלים את ההיריון בשלום".
לפי הנתונים מהבוקר, 1,869 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. מספר המאובחנים נמוך באופן ניכר מהרגיל בשל מיעוט הבדיקות בסופי שבוע. בסך הכול בוצעו אתמול כ-25 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 7.8%. על פי הנתונים, שלושה מכל ארבעה מאובחנים אתמול הוא בן פחות מ-39 ורק 6% הם בני 60 ומעלה. מהנתונים המעודכנים לחצות עולה כי 973 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה.
מנתונים של משרד הבריאות עולה כי אחת מכל 157 נשים שנדבקו, ואחד מכל 116 גברים חולים הולך לעולמו. שיעור התמותה הכללי מהנגיף עומד על 0.73% - כלומר אחד מכל 137 חולים נפטר.