מאות אלפי תלמידים יחשיכו את מסכי המחשב שלהם היום (חמישי) במהלך יום הלימודים כחלק מ"שביתת זום" ביוזמת הנהגת ההורים הארצית. ההורים מוחים על "היעדר מתווים הגיוניים" שיאפשרו להחזיר את כלל התלמידים למוסדות החינוך, ובהם את כיתות ז'-י' שלא נכללו במתווה החזרה. הארגון אף הזהיר את הממשלה כי יעתור לבג"ץ אם לא יימצא פתרון.
5 צפייה בגלריה
ישי לבנטל ואבא שלו בנג'י
ישי לבנטל ואבא שלו בנג'י
ישי לבנטל ואביו בנג'י
תלמידים מעשרות ערים ויישובים מכל רחבי הארץ ייקחו חלק בשביתה. חלקם ישביתו את הזום לשעה אחת, ואחרים לכמה שעות. "אנחנו מרגישים חנוקים ומחוקים", סיפר ישי לבנטל שלומד בכיתה ח' בחטיבת הביניים רימון ברעננה. "לאף אחד למעלה לא אכפת ממה שקורה לנו ולמורים שלנו, ועכשיו כשאחרים חוזרים ואותנו בחטיבות שוב תוקעים בבית זו אפליה וזה מתסכל ממש. איך הם לא מבינים את זה? פגעו בנו וממשיכים לפגוע".
לטענתו, "אם באמת לא מחזירים רק אותנו, וזה הזוי כי זה ככה כבר שנה בלי אופק, אז צריכים לפחות לאפשר לבתי הספר להתנהל אחרת. ומה עם חיי החברה שלנו? זה כאילו בכלל לא מעניין אף אחד".
5 צפייה בגלריה
מחאה של בני נוער על הלמידה מרחוק בזמן הקורונה
מחאה של בני נוער על הלמידה מרחוק בזמן הקורונה
תלמידים מוחים נגד הלימודים בזום בנובמבר, ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
מחאה של בני נוער על הלמידה מרחוק בזמן הקורונה
מחאה של בני נוער על הלמידה מרחוק בזמן הקורונה
(צילום: מוטי קמחי)
אביו, בנג'י, יו"ר הנהגת ההורים בבית ספרו של ישי, אמר כי מדובר בשביתת מחאה נגד משרדי החינוך והבריאות שהותירו את תלמידי החטיבות מחוץ למתווה מעשי והזניחו להמשך "לימודי הזום" כפי שהם לאורך זמן.
הנהגת ההורים הארצית שיגרה הערב מכתב לראש הממשלה, שר החינוך ושר הבריאות והזהירה כי ללא מתווה היא תעתור לבג"ץ כדי למצוא פתרון הולם להחזרת תלמידי ז'-י' לבתי הספר. מלבד הפוגות קצרות ביותר, תלמידים אלה נפגעו יותר מהשאר בזמן הקורונה והם לומדים מהבית כמעט שנה שלמה.
הדרישה מראש הממשלה ומהשרים הוגשה באמצעות עורך הדין דורון טאובמן, שותף בכיר במשרד עורכי הדין רם כספי ושות'. עו"ד טאובמן הבהיר כי ככל שמכתב הדרישה לא ייענה, העתירה לבג"ץ תוגש בהקדם.
5 צפייה בגלריה
מירום שיף יו"ר הנהגת ההורים הארצית
מירום שיף יו"ר הנהגת ההורים הארצית
מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית
(צילום: בועז נובלמן)
יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף אמר כי "תלמידים רבים מכל הארץ לא ייכנסו מחר לזום כמחאה על כך שממשלת ישראל שכחה את ילדי ז'-י' בבית שנה שלמה". לדבריו, "זה בלתי נתפס שבשנה האחרונה ממשלת ישראל לא הכינה תוכנית ליציאה מהסגר. הילדים שלנו סובלים מבדידות נוראית ומנזקים נפשיים ורגשיים, אבל סדר העדיפויות הוא שופינג וטיסות לפני חינוך ודאגה לילדינו. אולי כדאי שנהפוך את בתי הספר לקניונים, או שנהפוך את הקניונים לבתי ספר".
על פי המתווה שאושר בממשלה, החזרה ביום ראשון תכלול בנוסף לגני הילדים וכיתות א'-ד' גם את כיתות ה'-ו' ו-י"א-י"ב – וכל אלה בישובים ירוקים וצהובים וכן בישובי "כתום בהיר".
בדיון שהתקיים היום הוחלט כי מעתה ציון הרף לערים "כתומות בהירות" שבהן ניתן יהיה ללמוד אם שיעור המתחסנים גבוה יעלה מ-6.5 ל-7. רף ההתחסנות המחושב ימשיך להיות 70% בקרב בני 50 ומעלה (שבוע לאחר חיסון שני) ובחישוב שיעור ההתחסנות יבוצע ניכוי של מחלימים.
5 צפייה בגלריה
חוזרים ללימודים באשדוד
חוזרים ללימודים באשדוד
לימודים באשדוד באוויר הפתוח
על פי מתווה משרד החינוך, הפעילות ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים בהירים תתקיים בכיתות ה'-ו' בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, לפחות שלושה ימים בשבוע. יתר הלמידה תתקיים מרחוק. בכיתות י"א-י"ב הלמידה תתקיים בקבוצות של עד 20 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע. ביתר הימים הלמידה תתקיים מרחוק. מעבר של תלמידים יהיה בין שתי קבוצות לכל היותר, כאשר מעבר של המורים יתאפשר בין ארבע קבוצות.
ביישובים אדומים וכתומים הלמידה בכיתות ה'-ו' תתקיים במתכונת של למידה מרחוק. בכיתות י"א-י"ב הלמידה תתקיים מרחוק, כאשר ההגעה תהיה לשם היבחנות במתכונות ובגרויות בלבד. הפעילות בשטח פתוח מותרת בכל היישובים ובכל האזורים, עד 20 משתתפים בסך הכול.