שריפה שהשתוללה סמוך לשדה קידוח ימי של נפט וגז במפרץ מקסיקו עוררה היום (שבת) פליאה ובהלה רבה, במיוחד בקרב גולשים ברשתות החברתיות, בשל צורתן הטבעתית של הלהבות הכתומות-בהירות שבערו ממש על קו המים. הסרטונים שתיעדו את הלהבות ואת ניסיונות הכיבוי הימיים הפכו במהרה לוויראליים, והגולשים העניקו לשריפה את הכינוי "טבעת האש".
השריפה השתוללה בדרום מפרץ מקסיקו, עשרות מטרים בלבד ממתקן קידוח ימי של חברת הנפט הממשלתית של מקסיקו, Pemex. בחברה אמרו כי השריפה החלה בעקבות דליפת גז מצינור תת-ימי. כדי להשתלט על האש הצינור נסתם וסירות שהוזעקו לאזור המטירו מים על הלהבות.
2 צפייה בגלריה
"טבעת אש" במי מפרץ מקסיקו
"טבעת אש" במי מפרץ מקסיקו
האש בערה על קו המים במשך חמש שעות. "טבעת האש" במפרץ מקסיקו
לצורך ההשתלטות על האש נדרשו לחברה המקסיקנית חמש שעות שלמות, אולם בחברה הדגישו כי לא היו נפגעים באירוע וכי פעילות המתקן הסמוך לא שובשה. עוד נמסר כי תפתח בחקירה כדי לבדוק כיצד נגרמה הדליפה. לא ברור מה היקף הנזק הסביבתי שנגרם באירוע, אולם אנחל קרזלאס, ראש סוכנות ביטחון הנפט של מקסיקו, כתב בציוץ בטוויטר כי התקרית "לא גרמה לשום דליפה".
גורמים ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס אמרו כי הצינור שממנו נפלט הגז מקשר לאותה פלטפורמה ימית שממנה קודחת Pemex בשדה הנפט והגז "קו-מאלוב-זאפ", השוכן בקצה הדרומי של מפרץ מקסיקו, ליד חצי האי יוקטן. "קו-מאלוב-זאפ" הוא השדה החשוב ביותר שבו פועלת החברה, וממנו מגיעים 40% מ-1.7 מיליון חביות הנפט שהיא מספקת מדי יום.
בארגונים למען איכות הסביבה אמרו בעקבות התקרית כי מדובר בתזכורת נוספת לסכנות הטמונות בקידוחים ימיים. "אלו הסיכונים שעמם אנו מתמודדים באופן יום-יומי, ואשר דורשים שינוי במודל האנרגיה, כפי שדרשנו", אמרו בשלוחה של גרינפיס במקסיקו. מיוקו סקשיטה, ראש תוכנית האוקיינוסים במרכז לגיוון ביולוגי בארה"ב, מסר כי "התמונות המבהילות ממפרץ מקסיקו מראות לעולם שקידוח ימי הוא דבר מלוכלך ומסוכן". הוא הוסיף: "התאונות המחרידות הללו ימשיכו להרוס את המפרץ אם לא נשים סוף לקידוח הימי, אחת ולתמיד".
ל-Pemex, יש לציין, יש היסטוריה לא-קצרה של תאונות במסגרת פעילותה. ב-2015 ארבעה עובדים נהרגו ועוד 16 נפצעו בעקבות פיצוץ במתקן אחר שלה במפרץ מקסיקו. שנתיים לפני כן, בינואר 2013, פיצוץ שנוצר מגז שהצטבר במטה החברה במקסיקו סיטי גרם למותם של 37 בני אדם. כמה חודשים לפני כן, בספטמבר 2012, נהרגו 30 איש בפיצוץ במתקן גז שלה במדינת המחוז המקסיקנית טמאוליפס.