בעוד המשטרה והמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ממשיכות לחקור את נסיבות מותו של הנער אהוביה סנדק במהלך מרדף בבנימין, מתברר כי למרות כל המחאות האלימות הוגש עד כה כתב אישום אחד וגם הוא לא בהכרח קשור באופן ישיר. לפי נתוני ארגון "חוננו", בכל המחאות על מות הנער נעצרו כ-400 מפגינים ואולם כמעט כולם שוחררו לאחר זמן קצר.
מרבית העצורים השתתפו בהפגנות מול משרדי המחלקה לחקירות שוטרים בירושלים ובכניסה לבירה. בחלק מהמקרים יוחסו לעצורים מעשים אלימים כלפי שוטרים ובמקרים אחרים כלפי פלסטינים.
באחד המקרים רוססו כתובות בתחנת משטרה ביד בנימין, ובהפגנה סמוך ליישוב חשמונאים יידו מפגינים אבנים לעבר שוטרים ועל ניידות משטרה. בכמה הפגנות שוטרים נחבלו ונזקקו לטיפול רפואי.
6 צפייה בגלריה
ההפגנה בגשר המיתרים
ההפגנה בגשר המיתרים
הפגנות מחאה בעקבות מות הנער
(צילום: שלו שלום )
6 צפייה בגלריה
ההפגנה בגשר המיתרים
ההפגנה בגשר המיתרים
(צילום: שלו שלום )
6 צפייה בגלריה
הפגנה על מות הצעיר אהוביה סנדק ז"ל בגשר המיתרים בירושלים
הפגנה על מות הצעיר אהוביה סנדק ז"ל בגשר המיתרים בירושלים
(צילום: שלו שלום)
לפי נתוני "יש דין", מאז מותו של סנדק התרחשו כ-37 אירועי אלימות כלפי פלסטינים, שכללו בין היתר יידויי אבנים וניפוץ חלונות של בתים. האירוע האלים האחרון התרחש לפני שלושה ימים בשטח החקלאי של היישוב גיתית בבקעת הירדן: פלסטיני ובנו מהכפר עקרבא הותקפו, התוקפים נמלטו מהמקום ברכב.
במשטרת מחוז ש"י מטפלים בכמה מקרים, אולם טרם הוגשו כתבי אישום נגד מי מהעצורים. במשטרת מחוז ירושלים מנהלים עדיין עשרות תיקי חקירה, ועד כה הוגש כתב אישום נגד צעיר אחד בגין גרימת נזק לרכב של עובר אורח בתחילת החודש.
באירוע המדובר תועדו כמה צעירים, רובם חרדים, משליכים אבנים גדולות וחפצים על רכב שבו שהו שלושה ערבים, מנפצים את חלונותיו ופותחים את אחת הדלתות. ככל הנראה המעורבים היו חסידים חרדים שהתפרעו לאחר הפגנה לזכרו של הנער סנדק.
6 צפייה בגלריה
חרדים משחיטים רכב ערבי שנקלע להפגנה לאחר מותו של אהוביה סנדק בירשולים
חרדים משחיטים רכב ערבי שנקלע להפגנה לאחר מותו של אהוביה סנדק בירשולים
תיעוד תקיפת רכב הערבים
(צילום: אלעזר גרוסברד )
6 צפייה בגלריה
אבנים על ניידת משטרה בשומרון, חשד שהתוקפים יהודים
אבנים על ניידת משטרה בשומרון, חשד שהתוקפים יהודים
חשד: יהודים תקפו ניידת משטרה ליד יצהר
(צילום: ביטחון יצהר)

6 צפייה בגלריה
אוהביה סנדק ז"ל
אוהביה סנדק ז"ל
אהוביה סנדק
(באדיבות המשפחה)
מקרה נוסף שבו נבדק אם יש קשר למחאה על מות הנער אירע לפני חצות: ניידת משטרה נרגמה באבנים באזור יצהר, ולפי גורמים צבאיים המיידים הם יהודים. בתמונות שהופצו ברשתות החברתיות מהזירה ניתן לראות כי נגרם נזק לשמשה האחורית של הניידת. אחד השוטרים נשרט קלו בידו.
בארגון "חוננו" מסרו כי "הארגון סייע למאות העצורים באמצעות הפעלת עשרות עו"ד ברחבי כל הארץ מקרית שמונה ועד אילת אשר גם שם היו עצורים ממחאות. אלפים בכל רחבי הארץ יוצאים מדי ערב כבר כמעט חודש ימים בכדי למחות על הרג נער בידי שוטרים ממשטרת ישראל. נשים וילדים, נערים ונערות ומשפחות שלמות לא מוכנות לשתוק להרג הנער ולטיוח החקירה. לצערנו המשטרה עושה הכל כדי שהמחאה לא תמשיך, מעצרי שווא, אלימות שוטרים, הפעלת מכת"זית, חלוקת דוחות קורונה בלתי מוצדקים, הכל כדי להשתיק מחאה לגיטימית נגד בלשים שהרגו נער. לצערנו מאות רבות של אנשים מוצאים עצמם עם תיק פלילי, ללא צורך, רק כי מחו באופן דמוקרטי, לא ראינו דבר דומה בהפגנות אחרות. אנו ציפייה שהתיקים יסגרו וימחקו כנגד כלל המוחים. המחאות גררו גם הליכים רבים כנגד שוטרים אלימים ופגיעה במפגינים, גם שם נפעל כי זכויות המוחים ימוצו עד תום."
התאונה שבה נהרג סנדק התרחשה לפני כחודש. לפי החשד, לאחר שהנער וחבריו השליכו אבנים לעבר כלי רכב פלסטיניים, הוצב מחסום על ציר סמוך באזור בנימין על מנת לעצור אותם. הרכב שבו נסעו סנדק וחבריו עקף את המחסום ובעקבות כך התפתח מרדף שבסופו הרכב התהפך. במקביל נחקרת במח"ש מעורבותם של השוטרים בתאונה.