2 צפייה בגלריה
חיסוני קורונה בירושלים
חיסוני קורונה בירושלים
חיסוני קורונה בירושלים
(צילום: AFP)
קופות החולים כללית ולאומית הודיעו אמש (שישי) על הרחבת מבצע החיסונים נגד קורונה לתלמידי כיתות י"א-י"ב. בכללית יוכלו מבוטחים שנולדו בשנים 2004-2003 להתחסן כבר הערב, במוצאי השבת, ללא תור, ולקבוע מועד לחיסון באתר, ביישומון ובמוקד השירות. "ילידי אותם שנתונים יוכלו להגיע מחר אל מוקדי החיסון ללא זימון, ובליווי אחד מההורים בהצגת תעודת זהות וכרטיס מגנטי", צוין.
המטרה, כמובן, היא לחסן את תלמידי כיתות י"א-י"ב כפי שמשרד הבריאות הורה ופורסם לראשונה ב-ynet. עם זאת, קופות החולים האחרות טרם הודיעו שירחיבו את מבצע החיסונים לתלמידי התיכון.
כשעתיים לאחר מכן גם לאומית הצטרפה והודיע שתחסן מבוטחים מאותם שנתונים בכפוף לזימון תור. מבוטחים מתחת לגיל 18 יידרשו להגיע בליווי הורה או בהצגת אישור חתום על-ידי אחד ההורים. כמו כן, בקופה הודיעו שינפיקו תעודות חיסון למי שקיבל את שתי המנות.
בשלב הראשון מסתמן שכלל החיסונים יינתנו בקופות החולים, ולא בבתי הספר. ייתכן כי בהמשך, בשיתוף פיקוד העורף ומד"א, יינתנו חיסונים גם בתוך מוסדות הלימוד - אבל תחילה התלמידים יחוסנו בקופות עצמן.
פרט לתלמידים שנולדו בשנתונים 2003 ו-2004, יוכלו להתחסן גם תלמידי חינוך מיוחד בשכבות הגיל של תיכון, תלמידי י"ג-י"ד ותלמידים שנשארו או הוקפצו כיתה. בקופות, שם פועלים לגיבוש רשימת המבוטחים שיזומנו, הבהירו שטרם קיבלו פרטים סופיים לגבי הכמות וההקצאות הנוספות של מנות חיסון לטובת חיסוני התלמידים.
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אימץ שלשום את החלטת ועדת התעדופים של משרד הבריאות. פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא, אמרה כי חייבים לחסן ילדים כדי להתגבר על המגפה. "אי אפשר לחסן מתחת לגיל 16 כי זה עוד לא אושר, אך אני מעריכה שבקרוב זה יהיה ניתן, כי פייזר עובדת על זה", אמרה רהב.
"אני מעריכה שתהיה היענות גבוהה ושלא תהיה בעיה בקרב ילדים שלא יתחסנו. מגיע לילדים האלו, שכל כך סבלו במשך התקופה הזו. צריך לתת להם לפחות לעבור את בחינות הבגרות. אנחנו צריכים להיות מודעים ומוכנים לכך שתופעות הלוואי עשויות להיות שכיחות יותר בקרב צעירים".
פורסם לראשונה: 20:26, 22.01.21