2 צפייה בגלריה
סעיד עוואדה עימותים פלסטינים צה"ל
סעיד עוואדה עימותים פלסטינים צה"ל
נהרג מאש צה"ל. סעיד עוואדה
נער פלסטיני בן 16 נהרג מאש צה"ל במהלך הפרות סדר הערב (רביעי) ליד שכם. כוח מילואים של צה"ל הותקל בזמן החיפושים אחר מונתסר שלבי, החשוד שביצע את הפיגוע בצומת תפוח שבו נפצעו שלושה תלמידי ישיבה, שאחד מהם מת מפצעיו הערב בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.
על פי משרד הבריאות הפלסטיני והסהר האדום, ההרוג הוא סעיד עוואדה מהכפר אודלה, והוא נהרג בעימותים עם כוחות הביטחון. לפי הדיווחים עוד שני פלסטינים לפחות נפצעו כתוצאה מירי צה"ל.
2 צפייה בגלריה
המחבל מצומת תפוח מונתסר שלבי פלסטיני בן 47 מהכפר תורמוס עיא
המחבל מצומת תפוח מונתסר שלבי פלסטיני בן 47 מהכפר תורמוס עיא
מונתסר שלבי ומכוניתו שנשרפה
מצה"ל נמסר כי פלסטינים השליכו בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים לעבר לוחמים במהלך פעילות שגרתית סמוך לכפר ביתא שבמרחב שומרון. הלוחמים פתחו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר החשודים. עוד נמסר כי אין נפגעים בקרב החיילים וכי האירוע יתוחקר.
הבוקר, בעקבות מידע מודיעיני על מיקום מונתסר שלבי במבנה בכפר עקרבא שליד שכם, כוחות הביטחון הטילו "כתר" על המבנה וכרזו ליושבים בו לצאת. במקביל החל נוהל "סיר לחץ", הכולל השלכת רימונים וירי לעבר קירות המבנה. אחרי כשעתיים, וירי גם בתוך המבנה, הכוחות התקפלו ועזבו את המקום.

למרות האינדיקציה שהובילה לפעולה, נראה כי המחבל לא הסתתר במבנה באותה העת. מוקדם יותר הוצבו מחסומים באזור, ובתמונות שפורסמו ברשתות נראה עשן שהיתמר אחרי שנשמעו קולות נפץ. בפעילות השתתפו הימ"מ וסיירת גבעתי בפיקוד סא"ל נתנאל שמכה. בימים האחרונים נעצר ונחקר בשב"כ בנו של שלבי, אחמד. בלילה האחרון נעצרה גם אשתו סנאא שלבי, ששוחררה בבוקר, וקרוב משפחה נוסף.