הרשויות בצרפת פתחו בחקירה בעקבות פינוי אלים של מהגרים ממאהל מחאה במרכז פריז. התמונות מכיכר הרפובליקה עוררו זעזוע בממשלה וזעם על השימוש המופרז של המשטרה בכוח. השוטרים השתמשו בגז מדמיע כדי לפנות את מאהל המחאה, שהוקם בעקבות פינוי של מאות מהגרים ממחנות אחרים. מתנדבים סייעו להקים כ-500 אוהלים בכיכר הרפובליקה בלב הבירה הצרפתית. במהרה עברו לאוהלים מהגרים, רובם מאפגניסטן.
המשטרה הגיעה זמן קצר לאחר מכן כדי לפנות את הכיכר. היא פינתה את האוהלים - גם כשחלק מהמהגרים היו בפנים – והמשיכה בפעילותה למרות מחאות המהגרים וכעס הפעילים. בסרטונים ברשת נראו עימותים אלימים בין השוטרים למהגרים ולמתנדבים בזמן הפינוי. לפי דיווחים השוטרים רדפו אחריהם וכמה מהם אף היכו אותם. "הם אלימים מדי", אמר מהגר אפגני בן 34, שפרץ בבכי אחרי שסולק מהכיכר. "אנחנו רק רוצים קורת גג".

7 צפייה בגלריה
צרפת פריז פינוי מחנה אוהלים של מהגרים
צרפת פריז פינוי מחנה אוהלים של מהגרים
פינוי מאהל המחאה במרכז פריז
(צילום: EPA)
פינוי מאהל המחאה התבצע שבוע אחרי שאותם מהגרים פונו ממחנות מאולתרים בסן דני בפרברי פריז. חלק מהמפונים לא הועברו למתקן חלופי ונשארו ברחובות. יאן ברוסה, סגן ראש העיר פריז שאחראי על תחום הדיור, אמר כי מדובר במפגן "מצער" של המדינה. לורן ברגר, ראש איגוד העובדים CFDT, אמר שפעילות המשטרה "שערורייתית". הוא הוסיף: "אנשים התמקמו בכיכר בצורה לא אלימה עם אוהלים, רק בגלל שיש להם בעיית דיור. הם לא גרמו נזק לאיש. ההתערבות הייתה חסרת פרופורציות לחלוטין".
אחרי ששר הפנים דרמנה קיבל דיווח על האירוע ממפקד משטרת פריז, שאישר שכמה מהמעשים היו "בלתי מקובלים", אמר השר שוועדת המשמעת המשטרתית שחוקרת את הנושא תגיש את ממצאיה בתוך 48 שעות. שר הפנים אמר קודם לכן שכמה מהתמונות שפורסמו מפינוי המחנה היו "מזעזעות".
אן אידלגו, ראש העיר פריז, אמרה לשר הפנים דרמנה שהיא מגנה את "השימוש הברוטאלי וחסר הפרופרוציות בכוח" מצד כוחות הביטחון. היא אמרה שלצערה לא מדובר באירוע חסר תקדים בעיר. מרלן שיאפה ועמנואל ורגון, שרות האזרחות והשיכון של צרפת, פרסמו הצהרה משותפת שבה אמרו שיש להתייחס למהגרים בסולידריות ובאנושיות.
פריז היא תחנה מבוקשת למהגרים שמגיעים לאירופה, ורוב המהגרים שמגיעים לעיר ממשיכים ממנה לאנגליה. ברחבי פריז קמים לעיתים קרובות מחנות מאולתרים, שבמוקדם או במאוחר מפורקים על ידי המשטרה. הפינוי מכיכר הרפובליקה היה בזמן שהממשלה מקדמת חוק שנוי במחלוקת בפרלמנט, שיגביל את פרסום התמונות והסרטונים של שוטרים כדי שלא ניתן יהיה לזהות אותם. מתנגדי החוק אמרו שהוא יעניק למשטרה "אור ירוק" למנוע מעיתונאים לעשות את עבודתם. שר הפנים הצרפתי הגן על החוק שידרוש מכלי התקשורת לטשטש את פני השוטרים בכתבות. "תשמרו על מי ששומרים עלינו", אמר השר.