9 צפייה בגלריה
חשד לרצח כפול בדיר אל-אסד
חשד לרצח כפול בדיר אל-אסד
חאפז סנע אללה ואחמד סנע אללה שנורו למוות וזירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
רצח כפול בצפון, שעות ספורות לאחר רצח נוסף במגזר הערבי: שני צעירים נורו למוות ושני ילדים נפצעו באורח בינוני וקל בדיר אל-אסד שבאזור כרמיאל. כך מסרה אמש (שישי) המשטרה, שלדבריה מחקירה ראשונית עולה החשד שהירי קשור לסכסוך בין משפחות ביישוב.
שני הצעירים שנורו למוות הם קרובי משפחה - חאפז סנע אללה ואחמד סנע אללה, בני 26 ו-23. הם פונו במצב אנוש לבית החולים לגליל בנהריה, עם פצעי ירי באזור הבטן והגפיים, ומותם נקבע לפי בית החולים דקות ספורות לאחר שהועברו לחדר ההלם. למרכז הרפואי הובאו גם שני הילדים, בני 10 ו-13. מצבו של בן ה-13 מוגדר בינוני ובמהלך הלילה הוא עבר ניתוח ואושפז במחלקה לטיפול נמרץ ילדים. מצבו של בן ה-10 מוגדר קל ולאחר סדרת בדיקות הוא שוחרר מבית החולים.
9 צפייה בגלריה
דיר אל-אסד
דיר אל-אסד
זירת הירי בדיר אל-אסד
9 צפייה בגלריה
דיר אל-אסד
דיר אל-אסד
תושבים רבים התקבצו באזור הזירה
על פי הדיווחים מדיר אל-אסד, החשוד בירי שנמלט התכוון לפגוע רק באחד הנרצחים - חאפז - אך לירי שלו נקלעו אחרים ובהם אחמד. במשטרה מסרו כי בעקבות הדיווח על הירי הוקמו מחסומים באזור וכי כוחות רבים פועלים במועצה המקומית ובסביבתה.
הרצח אמש אירע שעות ספורות לאחר ירי נוסף באבטין שבעמק זבולון. שם נרצח עז אלדין עמאריה, גבר בשנות ה-30 לחייו, בכניסה לביתו ביישוב. שני אחיו, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, נורו גם הם ונפצעו באורח בינוני וקל. צוות מד"א פינה אותם לבית החולים רמב"ם בחיפה. המשטרה פתחה בחקירה. גם במקרה הזה לא נתפס אף חשוד.
9 צפייה בגלריה
הזירה באבטין
הזירה באבטין
זירת הרצח באבטין
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
9 צפייה בגלריה
ההפגנה בג'לג'וליה
ההפגנה בג'לג'וליה
ההפגנה בג'לג'וליה
מתחילת השנה נרצחו כבר 29 קורבנות בחברה הערבית, ורוב התיקים עדיין לא פוענחו. אתמול התקיימו כמה הפגנות מחאה נגד האלימות ומקרי הרצח. בג'לג'וליה התקיימה הפגנה בהשתתפות עשרות נשים וגברים שהניפו את תמונת הנער שנרצח ביישוב לפני כחודש - מוחמד עדס, בן 15 במותו. באותו מקרה, חברו שהיה איתו נפצע קשה וכבר שוחרר מבית החולים. גם במג'ד אל-כרום התקיימה הפגנה סמוך לתחנת המשטרה. ארבעה מפגינים עוכבו על ידי השוטרים.

"כמעט נרצחתי": תושב יפיע נדרס לפני חודש, החשודים עוד בחוץ

בתו כך, ובעדות נוספת לאלימות המשתוללת בחברה הערבית, לידי ynet הגיע תיעוד מהחודש שעבר ביפיע שליד נצרת, ובו נראה תושב היישוב, בן 41 ואב לשלושה ילדים, נדרס בכוונה תחילה ומוכה באכזריות באלות על ידי כמה תוקפים. הוא פונה לבית החולים האנגלי בנצרת ואושפז שם במשך כמה ימים. "כמעט רצחו אותי", סיפר בשיחה עם ynet. רק אמש המשטרה הודיעה על זהותם של שלושה חשודים וביקשה את עזרת הציבור באיתורם.

"עבר יותר מחודש בלי שהם נעצרו למרות חומרת המקרה", סיפר האב. "המשטרה אפילו לא אספה את צילומי האבטחה משם. רק לפני יומיים הגעתי בעצמי לתיעוד במקום שהמשטרה תעשה את העבודה. אם לא הייתי זז, לא היו שואלים. אם זה היה ערבי שדרס יהודי, אני לא חושב שהיו מחכים אפילו יום. היו עוצרים את הדורסים תוך שעות. אני הותקפתי ונשארתי ברחוב, המשטרה הפקירה אותי".
לדבריו, "הרכב שהשתמשו בו, ככל הנראה לא שייך לתוקפים. ממה שידוע לנו, המשטרה הזמינה רק את בעל הרכב ובמקביל הדורסים משוחררים. עד היום אני מופתע מהתנהגות המשטרה. הם רוצים לעצור אנשים אחרי שירצחו אותי?".
9 צפייה בגלריה
תיעוד של הדריסה
תיעוד של הדריסה
תיעוד הדריסה המכוונת ביפיע
9 צפייה בגלריה
האדם שהוכה בבית החולים
האדם שהוכה בבית החולים
הגבר שהוכה במיטת בית החולים
9 צפייה בגלריה
החשודים בדריסה
החשודים בדריסה
החשודים בדריסה
(צילום: דוברות המשטרה )
חבר כנסת סאמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת התערב ופנה למשרד לביטחון פנים לברר על המקרה, אך לדברי הקורבן לא חזרו אליו בתשובה. "זה המשרד שמייצג את משטרת ישראל. בסוף אם ירצחו אותי המשטרה תגיד, 'עשינו את העבודה שלנו' ויגידו דברים כדי להסיר אחריות".
במשטרה הוציאו אתמול הודעה על המקרה וכתבו כי הם מבקשים את עזרת הציבור באיתור שלושת החשודים - מוחמד כילאני, עלא זועבי ועודאי זועבי בני 24 ,27 ו-29 בהתאמה - תושבי נצרת. לפי המשטרה התקיפה אירעה ב-3 במרץ ועם קבלת הדיווח א"שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום, אספו ממצאים, גבו עדויות ותפסו גם את הרכב ששימש את החשודים בדריסה. חוקרי המשטרה הצליחו לזהות החשודים שנמלטו מהמקום ומאז מבוצעות פעולות חקירה לאיתורם". במשטרה ציינו כי "משטרת ישראל מזהירה כי כל סיוע לחשודים הוא עבירת "סיוע לאחר מעשה" שהעונש בגינה שלוש שנות מאסר.
פורסם לראשונה: 23:10, 09.04.21