ניסיונות חיסול - בגלל סכסוכים אישיים: שלושה צעירים הואשמו היום (ב') בניסיון לרצח באמצעות הפעלת מטעני חבלה בטלפון נייד. הנאשמים, מסעוד בוסקילה, בן 24 ממגדל העמק, רונן שבייב בן 22 מטבריה ודן מור-יוסף, בן 25 מבית שמש, הצמידו מטעני חבלה לכלי רכב של מי שהיו מסוכסכים איתו בניסיון לחסל אותו. באחד המקרים התפוצץ מטען החבלה שהשלושה הטמינו וגרם לפציעה קשה של תושב יקנעם.
3 צפייה בגלריה
תיעוד פיצוץ רכב ביקנעם לפני כחודשיים
תיעוד פיצוץ רכב ביקנעם לפני כחודשיים
רכבו של ב' לאחר הפיצוץ לפני כחודשיים ביקנעם
על פי האישום, שהגישה פרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת, בוסקילה היה מסוכסך עם ב', עובד מחלקת התברואה בעיריית יקנעם. בתחילת חודש מאי הטמין בוסקילה מטען חבלה שהופעל באמצעות טלפון סלולרי מתחת למושב הנהג ברכבו של ב', לאחר שעקב אחריו.
3 צפייה בגלריה
תיעוד פיצוץ רכב ביקנעם לפני כחודשיים
תיעוד פיצוץ רכב ביקנעם לפני כחודשיים
תיעוד רגע הפיצוץ והעשן שעולה מרכבו של ב'
בשעת הבוקר המוקדמת, כשב' יצא לעבודתו, התקשר בוסקילה לטלפון הנייד שהיה מחובר למטען והפעיל אותו. כתוצאה מהפיצוץ ב' נפצע באורח קשה, רגלו נקטעה והוא נזקק להחייאה.
3 צפייה בגלריה
תיעוד פיצוץ רכב ביקנעם לפני כחודשיים
תיעוד פיצוץ רכב ביקנעם לפני כחודשיים
רכבו של ב' לאחר הפיצוץ
מקרה נוסף המיוחס לשלושת הנאשמים קרה בעקבות סכסוך בין מור-יוסף לשכנו בבית שמש. מור-יוסף יצר קשר עם בוסקילה והשניים סיכמו לחסל את השכן באותה שיטה – מטען חבלה שיוצמד לרכבו. שבייב חבר לשניים והם ארגנו את רכיבי המטען והחביאו אותו בחורשה באזור בית שמש.
בשעות הבוקר המוקדמות ב-26 במאי, השלושה הרכיבו את המטען ובוסקילה הצמיד אותו באמצעות מגנטים מתחת למושב הנהג ברכבו של השכן. שבייב ובוסקילה נסעו במסלול שבו אמור היה לעבור השכן עם ילדיו בדרך לגן, בעוד שמור-יוסף צפה מדירתו במצלמה במעגל סגור על מכונית השכן יוצאת מהחניון.
בשעה שש בבוקר נעצרו השלושה לפני שהספיקו להפעיל את המטען. בפרשה נעצרו חשודים נוספים, בהם צעירה בת 19, אך הם שוחררו בהמשך.
בתחילה ייחסה המשטרה לשלושה גם פיצוץ שאירע בערב יום הזיכרון בטירת כרמל, בו נפצעו שני בני אדם.
במשטרה אמרו כי החקירה החלה אחרי הפיצוץ ביקנעם, וכי בוסקילה ושבייב מתמחים בהכנת מטעני חבלה. "בשני המקרים דפוס הפעולה היה דומה - שימוש במטען רב עוצמה שנועד להתנקש בחיי הקורבן ברכבו, פעולה שסיכנה גם את חייהם של עוברי אורח חפים מפשע".
במשטרה הוסיפו, כי "משטרת ישראל תמשיך ותפעל כנגד גורמי הפשיעה וכנגד התופעה של שימוש באמצעי לחימה בסכסוכים פליליים במלוא העוצמה במגוון אמצעים מתקדמים בכל המישורים, כל זאת במטרה להביא לדין את אותם עבריינים הפוגעים בשגרת החיים של הציבור ומעמידים חפים מפשע בסכנת חיים".