2 צפייה בגלריה
יעל כהן והתינוקת
יעל כהן והתינוקת
"היא הייתה רעבה כל כך". יעל כהן והתינוקת
(צילום: דוברות הדסה)
"זה לא היה מוזר בכלל להציע את זה, למרות שאף פעם לא הינקתי תינוק אחר. האינסטינקט האימהי הוא שדיבר והוא שכיוון אותי", כך שיחזרה אתמול (יום רביעי) יעל כהן מההתנחלות נוקדים, אחות בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, את הרגע שבו הניקה תינוקת בת ארבעה חודשים ממזרח ירושלים, שאמה נפצעה קשה בתאונת דרכים ולא יכלה להניקה.
התאונה התרחשה ביום שבת. משפחה משכונת ואדי ג'וז שבמזרח ירושלים הייתה בנסיעה מאזור חברון, כשנקלעה לתאונה קשה בין מכוניתם לבין משאית גדולה. המכונית המשפחתית נמחצה לחלוטין. "אנשים לא מאמינים שמישהו יצא חי מהתאונה הזו כשרואים את המכונית", תיאר אחיו של אב המשפחה, שביקש לא להיחשף. "כולו היה מעוך, מכל כיוון היו פגיעות פח ושברים".
אם המשפחה, שנפצעה באורח קשה, פונתה עם שתי בנותיה (בת שש, ותינוקת בת ארבעה חודשים) לבית החולים הדסה עין כרם. האב, עם בן נוסף, פונה לבית החולים שערי צדק.
2 צפייה בגלריה
יעל כהן והתינוקת
יעל כהן והתינוקת
המשפחה הייתה אסירת תודה. יעל והתינוקת
(צילום: דוברות הדסה)
"שתי הבנות הגיעו לטיפולנו", סיפרה אתמול יעל כהן, אחות במחלקה לכירורגיית ילדים בבית החולים. "ניסינו לאושש אותן. את בת השש הצלחנו לשכנע לאכול ועודדנו אותה בהמון חום וחיוכים אך התינוקת – שרגילה להנקה בלבד, סירבה לבקבוק וכבר התחלנו להכין אותה לתוכנית הזנה נוזלית".
בינתיים הגיעו בני המשפחה המורחבת לבית החולים, אך גם הם לא הצליחו להאכיל את התינוקת. אחרי שראתה שהתינוקת לא מפסיקה לבכות, הציעה כהן – אם לשתיים שאחת מהן תינוקת בת שנה ושלושה חודשים – להניק אותה בעצמה.
"היא הייתה רעבה כל כך", סיפרה אתמול. "שאלתי את הדודה שטיפלה בה אם תרצה שאניק, ממש רציתי לשמוע שזה בסדר מבחינתה - והיא מיד התלהבה והודתה לי. היא כבר הייתה חסרת אונים ולא ידעה מה לעשות. התיישבתי, לקחתי אותה אליי, הרגעתי והנקתי אותה. ופתאום השתרר שקט, היא נרגעה, אכלה ברעבתנות. הדודה מאוד הודתה לי, ובסוף המשמרת הגיעו עוד קרובי משפחה שרצו להגיד תודה. אני בעצמי התרגשתי לגמרי – אני כל כך מבינה את המצב הזה, יש לי שתי בנות שהיו סרבניות בקבוקים ורק ינקו והיה לי הכי ברור בעולם שכשצריך להניק, לא חושבים על כלום, רק על התינוקת שבוכה מרעב. כאמא, זה שבר אותי לראות אותה סובלת - גם רעבה, גם אמא לא לידה וגם הדבר היחיד שמרגיע אותה לא זמין".
האחות, יעל כהן תושבת ההתנחלות נוקדים, לא הססה לרגע להניק את התינוקת ממזרח ירושלים. "לא ממש משנה מי המשפחה שעומדת מולי - זה היה חייב לקרות. גם בתפקיד שלי כאחות במחלקה לכירורגיית ילדים בהדסה עין כרם אני לא שואלת מי המשפחה - אני מטפלת בילד ובאם, עוטפת בכל הכלים והחמלה שיש במצבים הקשים".
דודה של התינוקת, שנכח ברגעים המרגשים בהם התינוקת החלה לינוק, מספר: "כשהבנו שהתינוקת סוף סוף יונקת אחרי הרבה שעות שבהן לא אכלה ולא שתתה ורק בכתה, רצינו להגיד לאחות הזו מהדסה תודה. זה לא דבר שכל אישה הייתה עושה, זה לא מעשה שקל לעשות בשביל תינוק שהוא לא שלך, בזכותה התינוקת אכלה ונרגעה. זה הציל אותה אחרי הרבה זמן שהייתה רעבה ולא הסכימה לאכול משהו אחר".