1,886 ישראלים בלבד השיבו לסקר שערך בסוף השבוע משרד החוץ, המיועד לאזרחים שנמצאים בחו"ל ומעוניינים לחזור לארץ כדי להצביע בבחירות. על הישראלים לענות על סקר ולהירשם באתר ייעודי. כך יודע משרד החוץ מהיכן לקבוע יעדי טיסה נוספים לשבוע הקרוב, שכן הבחירות לכנסת ה-24 יתקיימו ביום שלישי בשבוע הבא.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
במשרד הופתעו מהמספר הנמוך. הם מסבירים שהישראלים בחו"ל ככל הנראה לא נחשפו לסקר, או שבחרו לא לענות עליו. אפשרות נוספת היא שהישראלים שנמצאים מחוץ לגבולות המדינה לא מעוניינים לחזור בזמן לבחירות.
2 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
הישראלים לא רוצים לחזור להצביע? נתב"ג
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
בחירות 2021: איך יצביעו מבודדים וחולי קורונה
בחירות 2021: איך יצביעו מבודדים וחולי קורונה
חלק מהחוזרים יצביעו בקלפיות למבודדים. אילוסטרציה
(צילום: חיים לוי)
המדינה שממנה נרשמו הכי הרבה ישראלים שמבקשים לחזור לארץ היא רוסיה (199), גרמניה אחריה (166), ובמקום השלישי איטליה (156). מארה"ב הגדולה והמלאה בישראלים רק 146 בעלי זכות הצבעה ענו כי הם מעוניינים לחזור.
92 ישראלים ביקשו לחזור מהולנד ו-82 ביקשו לחזור מבריטניה. מספרד התקבלו 68 בקשות ומשוויץ 64. יותר מ-50 בעלי זכות הצבעה מאתיופיה, רומניה, טורקיה והונגריה ענו כי הם מעוניינים לממש את זכותם ולחזור לישראל לפני 23 במרץ. 43 אזרחים שנמצאים באוסטריה ביקשו גם הם לשוב לארץ, ומיוון 42.
מ-22 מדינות נרשמו פחות מ-40 ישראלים, ומכ-50 מדינות שונות ברחבי העולם התקבלו מספר חד-ספרתי של בקשות לשוב לישראל עד יום שלישי הבא, מתוכן מ-14 התקבלה בקשה מישראלי אחד בלבד.