שמעון שר, סגן ראש העיר נתניה שכיהן כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה במקום, מואשם בלקיחת שוחד ובריבוי עבירות של מרמה והפרת אמונים. כך לפי כתב האישום שהוגש נגדו היום (שני) בידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.
2 צפייה בגלריה
סגן ראש העיר נתניה שמעון שר. קיבל תרומות של מיליונים לחסידות שאליה משתייך
סגן ראש העיר נתניה שמעון שר. קיבל תרומות של מיליונים לחסידות שאליה משתייך
סגן ראש העיר נתניה שמעון שר. קיבל תרומות של מיליונים לחסידות שאליה משתייך
(צילום: מוטי קמחי)
לפי כתב האישום, בשנים 2011-2016 שבהן כיהן שר בתפקידיו וכן כחבר ב"וועדת השניים"- ועדת רשות הרישוי שדנה בבקשות להיתרים הקשורים בבנייה - הוא סיכם עם יזם נדל"ן, בעל פרויקטים בעיר, כי אותו יזם יתרום למוסדותיה של חסידות צאנז, שאליה השר משתייך. עבור תרומתו, השר יסייע לו באיתור וקידום מיזמי נדל"ן באזור.
עוד תואר באישום, שהוגש בידי עורכי הדין טל פרג'ון, שריפה חמדוה, אלעד אשכנזי וורד לייבוביץ', כי במקביל לתפקידו בוועדת התכנון והבנייה נתניה, היה הנאשם פעיל מאוד בגיוס תרומות למוסדות חסידות צאנז ובפרט למוסד שכונה "בית היתומות". הוא פעל לגיוס התרומות, בין היתר, באמצעות בקשות תרומה מבעלי עניין בתחום הנדל"ן בעיר. קבוצה זו כללה יזמי נדל"ן, קבלנים ומנהלים בחברות העוסקות בנדל"ן, או בתחומים אחרים שבגינם הם נדרשו לאישורי תכניות בנייה והיתרי בנייה מהוועדה שבראשה עמד הנאשם.
כפועל יוצא מבקשותיו של שר, העבירו בעלי העניין למוסדות צאנז סכום של כ-2 מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
מכהן עד היום בתפקידו כסגן ראש העיר
מכהן עד היום בתפקידו כסגן ראש העיר
מכהן עד היום בתפקידו כסגן ראש העיר
(צילום: מתן טורקיה)
במקביל לבקשות התרומה ולקבלתן, תואר עוד באישום, הנאשם המשיך לעסוק בבקשותיהם של בעלי העניין, לאשר אותן ולחתום על היתרים למיזמי הנדל"ן שבבעלותם, "תוך ניגוד עניינים חמור העולה לכדי מרמה והפרת אמונים".
בנוסף, הנאשם פעל במסגרת תפקידו ותחום השפעתו, תוך סטייה מן השורה, על מנת לסייע למלון "גלי צאנז" להימנע מסגירה על ידי עיריית נתניה, על אף מצבו הרעוע של המבנה באותה עת. בכך הוא עבר עבירת מרמה והפרת אמונים.
מטעם עורכי הדין עמית חדד, נועה מילשטיין ויאיר לשם נמסר בתגובה: "בשנים האחרונות מנסות רשויות האכיפה לטעון כי פעולותיו הציבוריות של הרב שר, הן לטובת תושבי העיר נתניה והן לטובת מאות נזקקים ויתומים, מעלות חשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות. מדובר בעמדה חסרת בסיס ערכי ומשפטי כאחד.
"ההחלטה להגיש כתב אישום מלמדת שבפרקליטות קיבלו את הטענות שהצגנו במסגרת הליך השימוע כמעט במלואן. כך, חשד לביצוע של 15 עבירות שוחד צומצם לכתב אישום שמייחס, גם זאת בשגגה, עבירת שוחד אחת בלבד שמבוססת גם היא על עדות בעייתית שנגבתה באופן פסול. אנחנו סמוכים ובטוחים שבבית המשפט יוכח שגם כתב האישום שהוגש הוא משולל יסוד".