בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (א') מאסר של שנתיים וחצי על יסמין ג'אבר (26), תושבת העיר העתיקה בבירה שפעלה לגייס ישראלים ופלסטינים לארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה. לפי הסדר הטיעון שנחתם עמה, ג'אבר הודתה והורשעה בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, חברות בארגון טרור ויציאה שלא כדין. היא גם נקנסה ב-5,000 שקל.
שב"כ חשף בספטמבר בשנה שעברה כי ג'אבר, עובדת הספרייה הלאומית בירושלים בתקופה הרלוונטית, נעצרה חודש לפני כן בעקבות פעולתה בשירות כוח קודס האיראני וחיזבאללה לטובת גיוס אזרחים לביצוע פעילות טרור בישראל.
במעקב המודיעיני של שב"כ נחשפו בין היתר אופן הפעילות והפגישות שקיימה ג'אבר עם אנשי חיזבאללה בטורקיה.
2 צפייה בגלריה
מחוזי ירושלים: השמעת גזר דין - יסמין ג'אבר, נאשמת בגין מגע עם סוכני חוץ וחברות בארגון טרור, זאת על רקע גיוסה לחיזבאללה
מחוזי ירושלים: השמעת גזר דין - יסמין ג'אבר, נאשמת בגין מגע עם סוכני חוץ וחברות בארגון טרור, זאת על רקע גיוסה לחיזבאללה
ג'אבר בבית המשפט
(צילום: שלו שלום, TPS)

לפי כתב האישום המתוקן שהוגש נגד ג'אבר, בדצמבר 2015 פנה אליה פעיל החיזבאללה עטאיא אבו סמהנדה והציע לה להשתתף בכנס צעירים בלבנון תחת הכותרת "השיבה לפלסטין". ג'אבר נענתה להצעה ובמקביל ביקשה מחברה לנסוע יחד עמה לכנס. ג'אבר יצאה לירדן דרך מעבר יבשתי גשר אלנבי. היא פגשה את החברה ולמחרת טסו השתיים מירדן לביירות בירת לבנון.
במהלך השתתפותה של ג'אבר בכנס, נערך לכל המשתתפים סיור במוזיאון השייך לחיזבאללה, במחנות הפליטים סברה ושתילה ובבית הקברות שבו נטמן ראש הזרוע הצבאית לשעבר של הארגון עימאד מורנייה. בשלב זה, כך צוין בכתב האישום, התעורר חשדה של ג'אבר כי למארגני הכנס קשר לחיזבאללה. עם סיום הכנס, שבה ג'אבר מלבנון לירדן ובהמשך נכנסה לישראל דרך מעבר אלנבי. לפי כתב האישום, על רקע השתתפותה של ג'אבר בכנס, היא עמדה בקשר רציף עם אבו סמהנדה ועם פעיל חיזבאללה נוסף בשם מחמד מוסא. הקשר של ג'אבר עם אבו סמהנדה התהדק והפך לרומנטי.
עוד צוין בכתב האישום המתוקן כי בתחילת 2016 נענתה ג'אבר להצעתו של אבו סמהנדה להגיע שוב ללבנון, בין היתר על רקע רצונה לעבור ניתוח בעינה. בפברואר 2016 יצאה הצעירה מישראל לאיסטנבול שבטורקיה ולמחרת טסה מאיסטנבול ללבנון. בעת שהותה בלבנון, התארחה ג'אבר בבית משפחתו של אבו סמהנדה במשך כמה ימים.
2 צפייה בגלריה
יסמין ג׳אבר
יסמין ג׳אבר
יסמין ג׳אבר ושני פעילי חיזבאללה
גורם בכיר בשב"כ אמר לאחר מעצרה של ג'אבר כי "החקירה, שנעשתה בשיתוף גורמי הביטחון, היא תוצר של פעילות מודיעינית ממושכת לאיתור חשודים כמגויסי חיזבאללה. היא מהווה נדבך נוסף במהלכי הסיכול שבוצעו בשנה האחרונה מול ניסיונות כוח קודס וחיזבאללה לגייס גורמים מקרב ערביי ישראל, הרשות הפלסטינית ואף זרים, במטרה לממש פעולות טרור בישראל.
"שב"כ, יחד עם שותפיו במערכת הביטחון, ימשיך לפעול בנחישות לסיכול כל פעילות טרור וריגול של איראן וחיזבאללה, לרבות כאלה שמקורן בזירה הטורקית, ולחשיפתם של כלל הגורמים בישראל וביהודה ושומרון המסייעים לכך".
מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר כי "מלאכת החשיפה, החקירה, העמדה לדין של הנאשמת וגזר הדין שניתן היום מבטאים את היכולות של גורמי אכיפת החוק לסכל פעילות טרור ולהביא עבריינים מעין אלה לכדי ענישה הולמת. הנאשמת הופעלה על ידי פעילי ארגון טרור, היא הורשעה ותרצה עונש מאסר ממושך בכלא. יש לקוות כי גזר הדין יהווה מסר הרתעתי עבור מי שינסה לפגוע בביטחון מדינת ישראל".