2 צפייה בגלריה
האסיר סעדי אל-ע'ראבלי
האסיר סעדי אל-ע'ראבלי
סעדי ררבלי
סעדי ררבלי, אסיר פלסטיני בן 75 שמזוהה עם חמאס, מת הבוקר (רביעי) בבית החולים קפלן אחרי הידרדרות במצבו הרפואי. עם ההודעה על מותו האשימו הפלגים הפלסטיניים את ישראל באחריות למותו, אך מדובר בטענות קבועות שנשמעות בכל פעם שאסיר פלסטיני מת בכלא.
כבר לפני יומיים הודיעה רשות האסירים הפלסטינית על מותו למרות שישראל לא הוציאה על כך הודעה רשמית, ומשפחתו ברצועת עזה הספיקה לפתוח בית אבלים לכבודו. בעקבות ההכחשה הגורפת מצד שירות בתי הסוהר על מותו, המקום נסגר.
ררבלי, עזתי במקור, נשפט למאסר עולם בגין רצח ישראלי, וריצה 26 שנות מאסר עד מותו. הוא סבל בשנים האחרונות ממצב בריאותי ירוד, וחלה בסרטן. בשל ההידרדרות במצבו בימים האחרונים הוא הועבר מהכלא לבית החולים.
חמאס איים בתגובה כי מותו של האסיר הוא חציית קו אדום במדיניות של ישראל נגד האסירים, וכך גם הג'יהאד האיסלאמי שפרסם הודעה שהאשימה את ישראל בכך. "ישראל ושב"ס ישאו באחריות המלאה למדיניות ההזנחה הרפואית שגרמה למותם של אסירים רבים בבתי הכלא בישראל", ציינו הארגונים. "הדיכוי, הטרור והתוקפנות עימם מתמודדים האסירים מחייבים אותנו לפעול במרץ למען הגנתם. הסוגיה הזאת תמיד הייתה בקונצנזוס ובראש סדר העדיפויות של הפעילות הלאומית וההתנגדות, וכך תישאר. ההתנגדות תמשיך לפעול לשם שחרורם. זוהי זכותה".
משפחתו של סגן הדר גולדין שגופתו נמצאת בידי חמאס בעזה, פנתה לגורמי הביטחון במשרדי ראש הממשלה, הביטחון וביטחון הפנים, ודרשה שלא יאפשרו את שחרור גופתו לקבורה.
2 צפייה בגלריה
שמחה ולאה גולדין
שמחה ולאה גולדין
דרשו למנוע את שחרור הגופה. שמחה ולאה גולדין
(צילום: AFP)
"החלטות הקבינט מחייבות את הממשלה שלא להחזיר לקבורה מחבלים המזוהים עם חמאס, ובעניין הזה מדובר באחד האסירים הכבדים של הארגון", מסרה המשפחה. "על רקע מקרים שכבר התרחשו בעבר מצאנו לנכון לפנות הבוקר לכלל הגורמים המעורבים על מנת שישראל תמשיך להחזיק במחבל עד להשבתם של החיילים והאזרחים מעזה".